Gå til innhold

Hva er smartest å prioritere?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt, og ligger an til å kjøpe en vidvinkel i steden for en normalzoom. De vidvinkel-millimeterne har faktisk blitt savnet i det siste, og jeg kan klare meg fremdeles med kit-objektivet, om jeg blender opp en del.

Da blir spørsmålet; canon 10-22 vs sigma 10-20

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt, og ligger an til å kjøpe en vidvinkel i steden for en normalzoom. De vidvinkel-millimeterne har faktisk blitt savnet i det siste, og jeg kan klare meg fremdeles med kit-objektivet, om jeg blender opp en del.

Da blir spørsmålet; canon 10-22 vs sigma 10-20

Canon - koster mere men er bedre på de aller fleste punktene.

TOm

Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt canon 10-22 uten å tvile :) Nå kjenner jeg ikke det andre, men jeg må virkelig si at vidvinkelobjektivet jeg kjøpte i fjor er helt klart mest brukt :) Sigma 10-20 veit jeg ikke noe om annet enn at en kollega er veldig godt fornøyd med sitt (til nikon).

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt canon 10-22 uten å tvile :) Nå kjenner jeg ikke det andre, men jeg må virkelig si at vidvinkelobjektivet jeg kjøpte i fjor er helt klart mest brukt :) Sigma 10-20 veit jeg ikke noe om annet enn at en kollega er veldig godt fornøyd med sitt (til nikon).

Jeg har ingen erfaring med Canon-objektivet, men har Sigma 10-20 sjøl for Nikon, og jeg mener det gjør en veldig bra jobb. Såvidt jeg kan se, var det ikke overveldende forskjeller mellom de to i photozone.de sine tester heller. PÅ foto.no ligger det et eksemplar for Canon ute nå. Jeg hadde sjekka ut det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...