PhiWo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Har fått et slags virus på minnepennene mine, som jeg ikke har merket at gjør noe farlig, men den ligger der.. Det eneste som skjer er at det legges til et par "Autokjør" i høyreklikk-menyen, og dobbelt-klikkinga er satt til autokjøring av a.exe, som ikke kan åpnes uansett.. (Velg program fra en liste-greia kommer opp) Har prøvd å slette alt på dem, formatere, virus-scanne pennene.. Ingenting hjelper visst.. Noen som vet hvordan jeg skal få fjernet det, eller har hatt det selv? Legger det seg på pcen så alle fremtidlige minnepenner som settes inn, får det også? Thanks! Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så vidt jeg har fått med meg så er det ett orm virus som legges inn på pcen via autokjør. Googla litt og fant dette. Håper det ordner seg. (: Natrich Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Low level format. http://hddguru.com/ Slå av autokjør. Start->kjør->gpedit.msc Administrative maler->system Deativere autokjør. Vil du ha en sjekk at det ikke har kommet noe inn på pcen din kan du gjøre dette. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Du kan etterpå, for å sikker slette alt på minnepennen kjøre: http://www.harddriveeraser.org/ ¤ Shredding scheme: Write Zeros ¤ File System: FAT32 ¤ Fjern haken fra: Use Quick Format PS: Er du litt på den paranoide siden, kan du også i Shredding scheme velge; DOD 5220-22.M eller US Army. Begge deiise overskriver tre ganger med random values. Det skal dog langt fra være nødvednig. Jegh ville også ha søkt gjennom maskinen med et godt antivirus og antispyware program. Endret 18. mai 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå