Gå til innhold

SCSI prob med msi k7t pro2

Lupus

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor ikke tekram dc395u kontrolleren funker på msi k7t pro 2? blir forbanna når det alltid må være noe som ikke funker! og databutikken.com vil ikke ta den i retur så jeg kan få penger tilbake pga det er skrumerker i "fästbygel"! like før jeg selger alt og kjøper laptop

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funker fint hos meg, har k7t 266a pro2 og win2000, eneste som kortet ikke tok var en gammel quantum disk, fikk i/o feil og fdisk leste den som 26mb, så den måtte jeg avvikle, men cd-rom, brenner, dat-streamer funker normal.

si hva feil du får og hvordan du har koblet opp lenken inkl. ID-nr på enhetene.

Lenke til kommentar

Dette skjer:

Jeg plugger i kortet og starter opp maskinen. Første gang jeg starter den finner den scsi cdromen og alt ser fint ut. Men så når jeg restarter henger pc'n seg etter all detekteringen (av IDE enheter, i det scsi skal vises på skjermen) og skjermen blir blank. Så restarter jeg igjen og da begynner den ene harddisken å lage rare lyder ( grr, grr, grr, osv -skarpe, ekle lyder!) og så henger detekteringen seg.

Deretter restarter jeg igjen og nå lager begge harddiskene den lyden. Jeg prøver kortet i de andre pci portene og tar ut alle andre kort, samt prøver med en og en harddisk slik at jeg er sikker på at det er nok strøm. (Har 300W)

Det er likt med begge scsi kortene mine, det ene er et Tekram DC390F og det andre er et Tekram DC395U

Det hele ender opp med at jeg må low-level formatere begge harddiskene for å få dem til å funke og reinstallere OS, selvfølgelig. Har gjort dette tre ganger nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...