gxi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg skal bytte 4 stykk blinklys med WY21W-sokkel i klarglasslykter til en pære som ikke har gul kapsel, men likevel lyser gult. Osram og Philips har hver sin serie med pærer for formålet, henholdvis Diadem og SilverVison. Noen som har testet noen av dem, og evt. kan si om det faktisk oppfyller hva de lover? Blir de ca. usynlig? Lyser de faktisk gult slik de skal, og gjerne hvor gult? Flasser lakken av slik det er vanlig på billigpærer med gul lakk? Osram Diadem Philips SilverVision Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Ingen som svarte, så jeg kjøpte et sett av begge deler. Osram Diadem: - Pæra ser blå ut når den står utent i reflektoren. Philips Silver Vision: - Pæra er helt sølvfarget når den står utent, og blir til en viss grad borte i reflektoren. - Lyser definitivt bedre enn Diadem, mye mer tydelig gult, sterkere og mer jevnt. I motsetning til Diadem ser man ikke glødetråden igjennom glasset når den lyser. Så, min anbefaling går til Silver Vision om det ikke er nøye at pæra skal se blå ut når den ikke lyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå