Gå til innhold

Toshiba Satellite A300 vs Fujitsu AMILO Xa3530

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg en ny bærbar og ser på en brukbar maskin til rundt 5500 - maks 6000,-

Jeg har kommet over disse to:

Toshiba

Fujitsu

Fujitsu har bedre skjermkort, men lavere klokket ram(4gb 667Mhz ram vs. 3gb 800Mhz).

Hvilken maskin vil yte best? og er de stillegående når de ikke kjøres hardt?

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et godt kvalitets inntrykk av begge merkene. Fujitsu Simens har en tanke flere feil. Derimot i dette tilfelle vil jeg si at Fujitsuen er et bedre valg her. Den har mye bedre skjerm og skjermkort. Hastigheten på minne vil du ikke merke.

Begge er derimot low-end. Du må forvente at de blir varme. Dermed også vil maskinen være støyende og ha relativt dårlig batteri-tid. Toshiba har en Pentium prosessor som er i bunn og grunn beregnet til stasjonær. Fujitsuen har en AMD, som generelt sett gjør det dårligere på bærbart enn Intel.

Jeg anbefaler til alle bekjente og spørrende: En maskin til 7-8000 kr passerer en magisk grense. Da får du komponenter som er laget for å spare på strøm. Mindre viftestøy, mindre varmeutvikling og dermed lengre batteri-tid. Kjangsen for at PC må på service i senere tid blir også drastisk mindre.

Lenke til kommentar

Fujitsuen kjører på rundt 60grader idle og viftene går ikke så altfor seint om du lurer.

Hadde min 4 ganger på reparasjon innen 3 mnd, og nå har jeg fått pengene tilbake..

Kan jo være jeg var maks uheldig men jeg tror egentlig ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...