Gå til innhold

Win2k3 server R2 - SQL 2008, stan sjøl?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et mystisk problem med oppsettet av SQL 2008.

Jeg har installert, med standard konfig og lagt til SQL - Configuration Management-snapin i MMC.

Her ser jeg nå at "Windows Internal Database, har en stor rød firkant og ikke den håpefulle grønne pilen, som tyder på at vedkommende er oppe å kjøre. Selve serverinstancen ser ut til å kjøre helt fint. Hvis jeg manuelt prøver å kjøre opp denne, den står som automatic, så får jeg følgende feilmelding:

"The request failed or the service did not respond in a timely fashion. Consult eventlog or other applicable error logs for details."

Det har jeg selvsagt gjort, i eventlogen får jeg opp følgende feilmeldinger,

17204: FCB::Open failed: Could not open file c:\WINDOWS\SYSMSI\SSEE\MSSQL.2005\MSSQL\DATA\mastlog.ldf for file number 2. OS error: 5(Access is denied.).

17207: FCB::Open: Operating system error 5(Access is denied.) occurred while creating or opening file 'c:\WINDOWS\SYSMSI\SSEE\MSSQL.2005\MSSQL\DATA\mastlog.ldf'. Diagnose and correct the operating system error, and retry the operation.

Jeg fatter ikke hva som er feil, jeg mener virkelig at de riktige rettighetene er satt, jeg har for sikkerhets skyld testet å gi full access til denne mappen til network services og sqlserver-brukeren. Uten at det hjalp. Jeg river meg i håret her nå, så hvis noen har sett noe liknende før, så setter jeg stor pris på litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er løst!

Det var en korruptert installasjon av WSUS som lagde trøbbel. Etter å ha kjørt

msiexec /x {CEB5780F-1A70-44A9-850F-DE6C4F6AA8FB} callerid=ocsetup.exe

Windows Install Clean Up for å få fjernet denne, og installert WSUS på nytt, så fungerer dette nå utmerket. Nå kan man drikke kaffe med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...