Lars-Erik Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Når jeg vasket bak PCen min idag la jeg merke til en svak knitring fra trømforsyningen (eller noe i nærheten). Minnet litt om den lyden man kan høre hvis man står under en høyspentledning i dag med fuktig luft (hvis noen vet hva jeg mener :-) Er dette normalt, eller er det noe som er galt, holder på å ryke, eller mye støv? PCen fungerer normalt, og alle spenningene er normale og helt stabile Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er normalt eit teikn på dårleg kontakt ein plass. Eg har erfart at apparatkabelen til straumforsyninga ikkje alltid har like god kontakt. Om det er PSU-en eller kabelen veit eg ikkje, men har vore borti kablar som knitrar litt og kan miste forbindelsen ved ein liten bevegelse. Prøv å lokalisere kvar lyden kjem frå, prøv å beveg eller trykk inn straumkabelen til PSU-en. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Det er normalt eit teikn på dårleg kontakt ein plass. Eg har erfart at apparatkabelen til straumforsyninga ikkje alltid har like god kontakt. Om det er PSU-en eller kabelen veit eg ikkje, men har vore borti kablar som knitrar litt og kan miste forbindelsen ved ein liten bevegelse. Prøv å lokalisere kvar lyden kjem frå, prøv å beveg eller trykk inn straumkabelen til PSU-en. Jepp, skal prøve å se på kabelen, evt prøve en annen. Takk for tipset. Nå må jeg slå av PCen for å sjekke :-) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er ikkje sikkert du får same effekt når PC-en er avskrudd, då er det ingen/liten belastning på kabelen. Du kan evt. prøve å slå den av og på og prøve deg fram mens den starter opp. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Er ikkje sikkert du får same effekt når PC-en er avskrudd, då er det ingen/liten belastning på kabelen. Du kan evt. prøve å slå den av og på og prøve deg fram mens den starter opp. Ja, ville ikke trekke ut kabelen mens den stod på :-) Så jeg slo av alt (inkl trekke ut støpselet av veggen). Støpselet i strømforsyningen satt skikkelig fast. Men jeg tok det ut og satte det inn igjen. Og når jeg startet opp igjen så kniterer det ikke (ikke akkurat nå iallfall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå