SigTill Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har en selvbygd enhet som ikke kan endres. Denne er satt opp slik at det er lett å ta inn/ut vanlige 3.5" SATA-disker. "Hyllene" passer perfekt og gjør at tilkoblingene "smetter på plass" i bakkant når jeg setter inn diskene. Nå har jeg kjøpt SSD-disker for prøving, men da disse er 2.5" og ikke passer inn i samme hylle er jeg på utkikk etter en adapter fra 2.5" til 3.5" som vil passe i samme "hylle" som 3.5" - men i TILLEGG så må den ha utgangen i bakkant på nøyaktig samme sted som en 3.5" disk (dvs ikke mulig å ha utgang midt på eller for høyt opp/ned da de da ikke vil passe). Er det noen som har forslag til en løsning som er å få kjøpt i Norge eller utlandet? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ocz har sånne rammer, de settet disk oppe eller nede men det kan du jo justere med lenger skruer og skiver mellom hvor høyt du vil ha disken, om den står langt nok bak derimot vet ikke jeg. Lenke til kommentar
SigTill Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 ocz har sånne rammer, de settet disk oppe eller nede men det kan du jo justere med lenger skruer og skiver mellom hvor høyt du vil ha disken, om den står langt nok bak derimot vet ikke jeg. Hei, først av alt takk for kjapt svar. Har sett denne løsningen. Problemet er at ikke alle SSDer har "kontakten" nederst til venstre i bakkant. Noen har f.eks. kontaktutgangen midt på bak såvidt jeg kan se. Det jeg var på utkikk etter var en adapter med "fast" bakkant som er akkurat likt en 3.5" disk - og da for å koble til selve 2.5" disken så kan det f.eks. være en kabel fra andre siden av 3.5"" kontaktutgangen og 2.5" disken. (Litt vanskelig å forklare...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå