Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

fruen er gravid? =O

Gjest Guest_isTe_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_isTe_*

I går fikk dama 2-3 dråper melk fra ene brystet! :O

Det var lite beroligende. Deretter kom jeg til å tanke på at hun hadde hatt litt spotting (små blødninger) for en liten stund siden og da hadde hun p-plaster på.

Så har hun klaget litt på kvalme i det siste.

Verdt å få sjekka ut? Hun har planer om å ha mensen denne uka (tok av plaster i dag)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Melk pleier vel som oftest å komme sent i svangerskapet, ja. Du har ikke sugd mye på brystene hennes i det siste? Det kan stimulere til melkeproduksjon.

Men hun burde definitivt ta en test, ja. Mtp. at hun skal ha mensen denne uka er det en bra tid å ta test på også. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_isTe_*

Nei jeg er mer tiltrukket av en fin rompe enn store bryster :)

Har jo skjønnt at man ikke kan ta test når hormonell prevasjon brukes, men det er altså greit å gjøre det denne uken? testen vil ikke blir påvirket av p-plasteret som akkurat ble brukt?

Lenke til kommentar

Har aldri hørt om at man ikke kan ta test mens man bruker hormonell prevansjon. :dontgetit: Så enten har jeg misforstått noe, eller så er det bare tull. Det er jo bare idiotisk om tester liksom skal slutte å fungere når man går på piller eller noe. Uansett måler en test hcg-nivået som stiger ganske drastisk under en graviditet, og tviler på at hormonprevansjon har noe å si for dette. Men spør på apoteket, de pleier å vite sånt. :)

Endret av Right
Lenke til kommentar

det finnes jenter som produserer melk helt av seg selv uavhengig av graviditet el stimulering.

husker det var en sak ang det i det britiske big brother huset.

Ho ene i huset kunne melke det ene brystet sitt når ho ville.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Gjest Guest_isTe_*

Ja men dette skjedde bare sånn helt plutselig. Hun begynnte selv å lure på hvorfor det kom noe hvitt ut.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det er melk per say. Har hun vært (emosjonelt) stresset i det siste? Prøver, eksamener, andre ting? Stress kan øke produksjon av prolactin, som er hormonet som setter i gang melkproduksjonen. Det å suge på nippelen vil stimulere til prolactinproduksjon også, men jeg vet ikke hvordan dette funker under ikke-gravide tilstander.

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert det er melk per say. Har hun vært (emosjonelt) stresset i det siste? Prøver, eksamener, andre ting? Stress kan øke produksjon av prolactin, som er hormonet som setter i gang melkproduksjonen. Det å suge på nippelen vil stimulere til prolactinproduksjon også, men jeg vet ikke hvordan dette funker under ikke-gravide tilstander.

melk er melk Wp3 :-) Men ellers hat du jo rett i faktaopplysningene. Enkelte kvinner kan normalt også ha en viss melkeproduksjon fra det ene eller begge bryst uten at det behøver å ha noe med stress o.l. å gjøre.

Kan du si noe om hvordan stress øker prolaktinsekresjonen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...