MiSP Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg har sett litt på high speed photography, og for å gjennomføre noe slikt trenger man en trigger til blitsen som reagerer på lyd (eller lys, eller eventuelt andre ting). Jeg har funnet flust av oppskrifter på hvordan man lager dette selv, men jeg er mer teoretisk av meg og har ikke så mye peil på praktisk elektronikk. Jeg har ikke klart å finne noen ferdige slike produkter. Er det noen her som vet om noen, og hvor jeg kan kjøpe dem? Endret 18. mai 2009 av MiSP Lenke til kommentar
tuxbass Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg har sett litt på high speed photography, og for å gjennomføre noe slikt trenger man en trigger til blitsen som reagerer på lyd (eller lys, eller eventuelt andre ting). Jeg har funnet flust av oppskrifter på hvordan man lager dette selv, men jeg er mer teoretisk av meg og har ikke så mye peil på praktisk elektronikk. Jeg har ikke klart å finne noen ferdige slike produkter. Er det noen her som vet om noen, og hvor jeg kan kjøpe dem? hvis du har rudt 3000-40000 kroner kan du kjøpe casio high speed kameraer. har en ex-fh20 og er stor fornøyd. men men hvet det er dritdyrt for bare å fotografere highspeed selv om det gir deg mye større fleksibilitet Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Nei, beklager, jeg er nok bare ute etter blitstrigger. Som ikke koster 3-4000. Men ellers takk. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Fungerer fint med vanlig blits: SB-800 f.eks: http://www.scantips.com/speed.html Edit: Selve triggeren med timer trenger du ikke-bare kalkuler når dråpen treffer og sett blits til å flashe på slutten av eksponering. Endret 2. juni 2009 av TGB Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Takk! Ser ut som HiViz har det jeg trenger, til en absolutt overkommelig pris. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har handla fra Hiviz selv, tok meg ca en time å montere. fungerer fint, men vær klar over at de sluker en del batteri, og ikke virker når spenningen er for lav på batteriet (tok meg en del feilsøking for å komme fram til det) Brukte photogate triggeren til å ta dråpebilder, og lenger er jeg ikke komt enda. http://www.nupenfoto.net/fotoblogg/index.php?showimage=70 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Stilig! Bruker du flere blitser, eller bare én? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå