KoR Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Skal bruke knoppix for å redde filene mine i windows som ikke vil boote. Greia er, etter at Knoppix har boota, så blir skjermen helt rar. Skjermbildet deles på midten, og kun den øverste halvdelen blir brukt. Kan så vidt det er se at det er et skrivebord i bakgrunnen, men fargene er bare streker av blå på midten, og hvit der "startmenyen" er. Helt umulig å se noen ting! Noen som vet hva problemet er? Bruker knoppix live fra CD Endret 18. mai 2009 av KoR Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvilket skjermkort? Nå har jeg ikke akkurat fulgt med på utviklingen av Knoppix, men noe sier meg at det ikke er vits å bruke det lenger - Alle de store, flinke distroene leveres med Live-funksjonalitet og perfekt hardwarestøtte ut av boksen. Vil foreslå å bare laste ned nyeste ubuntu, for eksempel, og gjøre det derfra. Jeg garanterer at det funker Lenke til kommentar
KoR Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Hvilket skjermkort? Nå har jeg ikke akkurat fulgt med på utviklingen av Knoppix, men noe sier meg at det ikke er vits å bruke det lenger - Alle de store, flinke distroene leveres med Live-funksjonalitet og perfekt hardwarestøtte ut av boksen. Vil foreslå å bare laste ned nyeste ubuntu, for eksempel, og gjøre det derfra. Jeg garanterer at det funker hehe, takk for hjelpen. var allerede igang med å teste med ubuntu før jeg så meldingen din, og det funka.. sleit litt med at skjermen var out of range først, men valgte "safe graphic mode" og av en eller annen grunn funka det Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 ok Sikkert et problem mellom den åpne driveren ubuntu benytter for skjermkortet ditt i livemiljøet og oppløsningen på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå