Gå til innhold

P-bot og klageinformasjon!


Anbefalte innlegg

Hei-hei,

 

Som sikkert mange andre her inne, har jeg også fått meg en P-bot. Kjipt som faen, særlig på en flott solskinnsdag!

 

Som den kverrulante jævelen jeg er, akter jeg ikke og godta den - med det første. Biter merke på baksiden av P-boten, der det ikke er fullstendig informasjon hvordan man går fram for og klage. Det samme gjelder "Notifikasjons-rublikken". Forsåvidt også den engelske versjonen, men er ikke særlig relevant. Han/ho/det som gav ut billetten har revet den av, før alt av relevant informasjon, har kommet med.

 

Er det lov og utstede en P-bot, uten fullstendig informasjon om hvordan man klager, etc? Mener og huske at sånt skal være i orden... Hmm.. : (

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, etter god forvaltningsskikk skal i alle fall statsforvaltningen informere om klageadgang. Private har nok noe løsere krav.

 

Uansett vil ikke manglende informasjon om klageadgang gi deg større rettigheter, da det ikke vil ha hatt noe å si for utfallet. Du hadde fått gebyret uansett. Det det vil ha noe å si for er oppreisning for en eventuell sen klage.

Lenke til kommentar
Billetten var ikke godt nok synlig i frontruta.. Må de dokumentere dette med bilde, eller..?

Vet ikke. Hvis du faktisk kan fremvise en billett med aktuelt tidspunkt er jo det en stor fordel i en eventuell klage.

 

Hendte med meg i et Europark bygg, biletten skle ned. Gikk rett inn til en "betjent" som satt der, fremviste gyldig billett som viste at jeg hadde billet før og etter boten ble gitt, men kom ikke langt med det. Den skal ligge synlig, forståelig nok (jeg kunne jo spurt nabobilen om jeg fikk låne billetten hans til fremvisning)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...