Gå til innhold

Hvordan få aktivisert GD library?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjører Apache med PHP på en eldre PC (Win XP Home), og trenger å generere et bilde der med imagecreate() osv, men det ser ikke ut til at GD er installert eller aktivisert. Under PHP-dir'et har jeg en gds32.dll fil, og videre under php/ext/ finner jeg en php_gd2.dll fil. Så jeg trenger en 'oppskrift' til å få aktivisert dette. Jeg kjører PHP Version 5.2.6.

Lars H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei.

Endelig fikk jeg somlet meg til å se på dette, og tipset med å fjerne ';' fremfor 'extension=php_gd2.dll' i php.ini filen gjorde susen. Tusen takk Famen!

Men her er et nytt spørsmål: Jeg får ikke til å sende mail med PHP mail() funksjonen. Jeg bruker fremdeles den gamle PC'n som kjører Apache med PHP på en Win XP Home plattform. Skulle ikke dette funke, eller er det kun under Linux/Unix dette går?

Lars H.

Lenke til kommentar

Pr. default vil det bare fungere i platformer med smtp installert lokalt. Har man ikke det må man enten installere det (mulig ISPen ikke liker dette) eller benytte en ekstern (og endre i php.ini). Verdt å merke seg at PHP ikke ser ut til å støtte smtp med innlogging.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Det var vel slik jeg trodde det var også. Men det er ingen stor deal. Jeg har en kopi av en gjestebok jeg har eksternt hos ServeTheWorld liggende i tillegg på min urgamle Compaq PC her hjemme som jeg stort sett bruker for debugging og testing. Når det skrives et innlegg i gjesteboken er det meningen at jeg skal få en mail om dette. Men da glemmer jeg dette. Der "the real guestbook" ligger (hos ServeTheWorld), fungerer dette helt OK.

Lars H.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...