Meh. Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei! Hele 10. klasse på skolen jeg går på har økonomiprosjekt hele den nermeste uka + litt til. Jeg og Sindre søker råd og hjelp og råd rundt dette emnet. En av oppgavene er å forklare disse ordene: Ekteskap, Samboere, Ektepakt, Særeie, Felleseie, Annuitetslån, Testament, Arv, Bruttoinntekt, Nettoinntekt, Serielån, Budsjett, Regnskap, Studielån, 1.prioritetslån, 2.prioritetslån, Avbetaling, Utgifter, Inntekter, Betalingskort, Kredittkort, Selvangivelse, Barnetrygd og Barnebidrag. Det er fint om noen av dere her på diskusjon.no kan gi enkle svar eller beskrivelser av hva de forskjellige ordene her innebærer. Såklart vet vi noen selv, men det er fint å få flere sider eller uttrykksmåter. Der er masse annet som innebærer i oppgaveheftet vi har fått, så det kommer muligens flere spørsmål etterhvert. Takk for alle svar på forhånd! Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvis dere vet hva de betyr, så tror jeg det er best at dere gjør det selv. Hvis det er noen ord dere ikke skjønner, så kan dere spørre her. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Selv om vi vet hva noen er, er det vanskelig å finne en god og enkel måte å forklare dem på. Som for eksempel "Testamen", vi vet hva det er, men harn ikke funnet en enkel måte å forklare det på. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Se om dere finner noe på Wikipedia, men husk å vær kritisk til kildene. Testament - http://no.wikipedia.org/wiki/Testament Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Etter å ha søkt etter det jeg lurte på på nettet fant jeg etter hvert denne.. siden. Det gjør alt enklere (Skriv et punktum (".") bak adressen for å få den til å funke) Endret 18. mai 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå