monte_cristo Skrevet 3. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2003 Dumt spørsmål?: :oops: Hvis jeg skal bruke pcn mot et nettverk (11mbit), kan jeg da ha et 802.11g kort. Eller må jeg ha 802.11b? Er det ikke slik at b er raskere enn a, og g raskere enn b? Men støtter b - a, og g - b, eller må man ha eksakt samme som nettverket? Innviklet??!! :-? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2003 hei, er ikke sikker, men mener å huske at slike kort er bakover kompatible med tidligere. Selvfølgelig kjører de da for feks 11mbit isdenfor 54mbit (som et eksempel) Lenke til kommentar
knut Skrevet 3. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2003 De aller fleste 802.11g kort er kompatible med det meste av 802.11b nettverk som finnes, merk da at det kan være noen inkompatabiliteter, men det gjelder også mellom 802.11b nettverk. 802.11a benytter et annet frekvensområdet og er i seg selv ikke kompatible med b og g. Men det finnes kombinerte kort som støtter alle de tre standardene. Jeg har selv testet både linksys og d-link sitt 802.11g kort som bruker henholdsvis broacom og atheros brikkesett. Har merket meg at linksys'en er den som holder jevnt over best hastighet på 802.11b nettverk, men det er svært få forskjeller. Hvis du er avhengig av et klientprogram hvor du kan sette forskjellige profiler har ikke d-link mye å stille opp mot. Men hvis du har et 802.11g nettverk gir d-link tildels høyere hastighet. Har klart 22.5mbit mot d-link 624 basestasjonen. Med linksys klarer jeg opptil 20mbit mot linksys basestasjonen. Har ikke testet smc enda da de ikke har kommet til landet enda, men ifølge nettsidene til komplett kommer disse om innen en uke. smc bruker såvidt jeg har fått med meg intersil brikkesett, noe som jeg har hatt god erfaring med på 802.11b utstyr. Lenke til kommentar
trikks Skrevet 3. mai 2003 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2003 Du kan lese litt her! http://www.anixter.co.uk/webaxeuk/at.nsf/a...regulations.pdf http://www.80211-planet.com/news/article.php/1577701 Vil du ha 802.11g så bør du vente litt ! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå