Gå til innhold

Måle oppstartstid på XP maskiner

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet ikke helt om dette ble riktig kategori, men prøver..

Sliter med endel maskiner som bruker UENDELIG lang tid på å starte opp.

Gjelder XP, både SP2 og SP3.

Har HELT like maskiner som bruker ca 1 min og 20-30 sek, og andre som bruker oppimot 5 minutter...

Har prøvd diverse programmer som kan måle oppstartstid, men ingen av de jeg funnet gir meg noen god respons på HVA som faktisk tar tid. Kan selvfølgelig stå med stoppeklokke og se hvor den bruker lengst tid... MEEn tungvindt.

Så.. Siden Google ikke gir meg noe særlig med svar så lurer jeg på om noen av dere har tips til programmer som kan måle oppstartstid og vise hva maskinen bruker lang tid på?

Takk for alt av tilbakemeldinger :)

PS: Ute etter programmer som kan vise meg hva maskinene bruker lang tid på, ikke hvordan jeg "tweaker" oppstartstiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De programmene jeg har funnet nå er fra "Etter bootloader" og fram til desktop er oppe. Det er også det jeg er ute etter.

IKKE til du ser desktop, siden det kan variere noe sinnsvakt

Hvorfor skulle det variere så mye når maskinene er identiske?

Endret av Ruff
Lenke til kommentar
De programmene jeg har funnet nå er fra "Etter bootloader" og fram til desktop er oppe. Det er også det jeg er ute etter.

IKKE til du ser desktop, siden det kan variere noe sinnsvakt

Hvorfor skulle det variere så mye når maskinene er identiske?

selv om maskinene er identiske, betyr det ikke at profilene er identiske. Har du flere gig med filer på desktopen tar det lenger tid å laste, f.eks.

men hvis ALT er identisk, er det nok harddiskene som er sinkeren. det du kan prøve er å swappe hardisker på de 2.

Lenke til kommentar
selv om maskinene er identiske, betyr det ikke at profilene er identiske. Har du flere gig med filer på desktopen tar det lenger tid å laste, f.eks.

men hvis ALT er identisk, er det nok harddiskene som er sinkeren. det du kan prøve er å swappe hardisker på de 2.

Maskinene er helt identiske, programmer og alt.

Tviler på at det er harddisken som er problemet, når det gjelder noen, men ikke andre...

Endret av Ruff
Lenke til kommentar
Var det ikke slik at den ene hadde SP2 mens den andre SP3?

Hvem av de er raskest?

SP2 er litt kjappere enn SP3 virker det som.

Når det gjelder å bytte harddisk så ser jeg ikke helt grunnen, er ikke 2 maskiner. Er snakk om 100+ helt like maskiner.

Men virker som vi er på vei en annen retning enn det jeg er ute etter her..

Ingen som veit om ett slikt program som kan vise hva som er problemet i oppstarten?

Lenke til kommentar

forklar hele problemet ditt i stedet for da. Er det i en bedrift hvor det er 100++ maskiner som er identiske, men som er ute hos brukere? i så fall varierer det for hvor mange profiler det er på maskinene og hver enkelte bruker/profil. vet av erfaring at profiler kan bruke alt fra 10 sekunder å laste til flere minutter.

Lenke til kommentar
forklar hele problemet ditt i stedet for da. Er det i en bedrift hvor det er 100++ maskiner som er identiske, men som er ute hos brukere? i så fall varierer det for hvor mange profiler det er på maskinene og hver enkelte bruker/profil. vet av erfaring at profiler kan bruke alt fra 10 sekunder å laste til flere minutter.

Profilen er lik.

Tenk på det som en "KioskPC" hvis det er lettere.

Ser ut til at BootVis har det meste, men sliter litt med noen feilmeldinger + den begynner å dra på åra..

Noen som vet om lignende programmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...