Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Kom med forslag til romantisk ferietur

Anbefalte innlegg

Har lyst til å dra på ferie med ei jente som jeg har veldig god kontakt med. Roadtrip eller noe sånt, slik at vi blir enda bedre kjent på turen. Noen som har forslag til hvor og hvordan vi kan reise? Evt hvor lenge?

Er 19 år og hun året yngre. Har allerede sett solnedganger med henne, så jeg vil ta henne med på noe nytt ;)

Jeg er student, så har ikke så veldig mye å drasse med. Men basicen er at jeg vil ta henne med til en annen plass enn hvor vi bor liksom. samtidig gjøre det til en romantisk tur/ferie. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Eventuelt kjør til Danmark for å så kjøre rundt der og overnatte på forskjellige moteller og kanskje avslutt med to dager i Kjøbenhavn....København.(?)

edit: Midnattssola var oppskrytt synes jeg. Men kan vel hende at jeg er såpass bortskjemt med vakker natur, uavhengig av sola, hjemme :p

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg skal på ferie med madammen en uke i sommer også, og tenker på noe à la roadtrip. Gjerne ikke lagt opp så romantisk, men mer type: Vi kjører og ser hvor vi havner.

Starter i Bergen, tar en dag eller 2 på Geilo hos min far. Så tenkte jeg å kjøre østover, gjerne overnatte et ste på veien, og så ta en dag i Oslo/Tusenfryd eller noe lignende. Gjerne stoppe og bade om været tillater det på veien. En piknik kanskje? Så tenkte jeg at vi svipper innom Sverige for en dag eller 2 også, og så tar turen hjem.

Men om du er ute etter noe romantisk, så kan vel kanskje en hytte enten på fjellet eller ved sjøen være ganske idyllisk og fint :)

Lenke til kommentar
Jeg skal på ferie med madammen en uke i sommer også, og tenker på noe à la roadtrip. Gjerne ikke lagt opp så romantisk, men mer type: Vi kjører og ser hvor vi havner.

Starter i Bergen, tar en dag eller 2 på Geilo hos min far. Så tenkte jeg å kjøre østover, gjerne overnatte et ste på veien, og så ta en dag i Oslo/Tusenfryd eller noe lignende. Gjerne stoppe og bade om været tillater det på veien. En piknik kanskje? Så tenkte jeg at vi svipper innom Sverige for en dag eller 2 også, og så tar turen hjem.

Men om du er ute etter noe romantisk, så kan vel kanskje en hytte enten på fjellet eller ved sjøen være ganske idyllisk og fint :)

Snakk om å være tankeleser :thumbup:

Men er usikker på om vi skal kjøre sørover eller nordover? Bor ca midt i norge :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Kjør nordover. Selv om du kan bli skuffet over at midnattssola ikke var så flott som du kanskje har innbilt deg, så er det fantastisk natur å se. Lofoten særlig ble jeg forelsket i.

Lenke til kommentar
Snakk om å være tankeleser

Men er usikker på om vi skal kjøre sørover eller nordover? Bor ca midt i norge

Det kommer vel strengt tatt an på preferanser :p

Nordover vil du jo få en ikke fullt _så_varm sommer, men veldig fin natur og sikkert masse koselige steder å tilbringe tiden. Sørover vil du jo få det litt varmere(vil jeg ihvertfall velge å tro), og også masse strender og slikt. Sørover vil du jo også ha alterativer til å stikke innom naboland, oppe i nord blir det vel bare Finland og Russland. Men jeg har ikke vært der, så hvordan det er der skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for at det blir roadtrip.

Madammen er av type sporty, jobber som danseinstruktør og liker natur. Så det er stor sjangse for at bilen tar oss til lofoten. Har et annet forslag, ta f.eks ei knallfin hurtigute med boblebad/basseng til lofoten, for å så kjøre sørover, kanskje innom Sverige? Men er jo råbarsk natur i lofoten i forhold til sørlandet.

Tror sørlandsroadtrip hadde passet bedre hvis dama hadde vært av "fisefin" typen.

Lenke til kommentar

Ramberg strand i Lofoten er kåra tel den beste!

Har bare kjørt forbi med båt, men det så vakkert ut.

Jeg ville kanskje kjørt lofoten -> Andenes, ferge til senja, kjørt rundt til nordsiden -> ferge til brensholmen/sommarøy. Der er det småpent :))

Så ta hurtigruta med bobblebad tilbake.

NB, er bare MS Finnmarken som har kaktuzgodkjent bobblebad!

Lenke til kommentar

Eventuelt om du er typen som liker å gå på festivaler har vi en ganske fin festival her på Askøy (vestlandet), Lost Weekend. Ganske intim og idyllisk festival, men som alikevel tiltrekker seg noen store navn. Eks. Timbuktu kommer i år. Bare et lite tips ;) Det er faktisk ganske idyllisk på vestlandet om sommeren også, om vi har været med oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...