Gå til innhold

Lastne ned russefoto

Anbefalte innlegg

Driver å laster ned russefotografier fra russ.no og russen.no. Kos med med mer profesjonelle bilder i i tillegg til de som man allerede har tatt selv;D. Det går helt fint å laste ned bilder fra russ.no, men ifra russen.no så får jeg det ikke til. Høyreklikker på "lagre som," men får ikke bildet til å bli jpg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver å laster ned russefotografier fra russ.no og russen.no. Kos med med mer profesjonelle bilder i i tillegg til de som man allerede har tatt selv;D. Det går helt fint å laste ned bilder fra russ.no, men ifra russen.no så får jeg det ikke til. Høyreklikker på "lagre som," men får ikke bildet til å bli jpg.

Hei

för det första, om du ikke har tillåtelse att lasta ner bilderna så kan du låta va.

Det är troligtvis det som är grunden till att du ikke kan lasta hem dem, då rättigheterna är hoss fotografen.

Så antingen ta bilderna selv, eller ta kontakt med "ägaren" av hemmsidan och se om du kan få/köpa bilderna

Lenke til kommentar
Høyreklikk - Lagre som - Legg til .jpg på slutten av filnavnet.

är förbannat onödigt att lära folk som "snattar" bilder till hur de skall göra

är de så dumma att de ikke vet så kan de skylla sig selva.

bilder är ikke gratis

Jeg synes det er forbanna unødvendig å skrive Svensk på ett Norsk forum. Ikke det at jeg ikke forstår deg, men allikevell. Også, "piracy kills photographers", nok om det, vi skjønner tegninga.

Lenke til kommentar

bilder är ikke gratis

Jeg synes det er forbanna unødvendig å skrive Svensk på ett Norsk forum. Ikke det at jeg ikke forstår deg, men allikevell. Også, "piracy kills photographers", nok om det, vi skjønner tegninga.

gisses sammanliknar du att jag skriver svenska mot en som snor bilder?

det har aldrig slagit dig att jag kanske är svensk som bor o jobbar i norge,

jag är ledsen att behöva informera dig men det norska språket är inte världsspråket.

Lenke til kommentar

bilder är ikke gratis

jag är ledsen att behöva informera dig men det norska språket är inte världsspråket.

Jeg sa: Jeg irriterer meg over folk som snakker Svensk, selv om dette bare var for å få fram at krangling over Internet er like poengløst som å stirre i lufta.

Lenke til kommentar

bilder är ikke gratis

Jeg sa: Jeg irriterer meg over folk som snakker Svensk, selv om dette bare var for å få fram at krangling over Internet er like poengløst som å stirre i lufta.

dags att låsa denna delen då vissa inte kan hålla sig till ämnet

Lenke til kommentar

bilder är ikke gratis

Idiot, tviler på at russen.no har private bilder.

Lenke til kommentar

bilder är ikke gratis

Idiot, tviler på at russen.no har private bilder.

hehe du vet kanske ikke att alla rättigheter för bilder ägs av fotografen som tog dem?

så det handlar ikke om privata bilder det handlar om rättigheter.

ganska fashinerande att se 14 åringar diskutera saker de ikke har någon peiling på =)

Lenke til kommentar

I så fall tror jeg du bør lese kopirettighetene et par ganger til, Nyhetsfoto.

Det er fullt lovlig å laste ned bilder fra nettet, men det er ikke lov å deretter publisere dem som sine egne eller bruke dem utenfor privat sammenheng.

Lenke til kommentar
I så fall tror jeg du bør lese kopirettighetene et par ganger til, Nyhetsfoto.

Det er fullt lovlig å laste ned bilder fra nettet, men det er ikke lov å deretter publisere dem som sine egne eller bruke dem utenfor privat sammenheng.

och där har även du feil, för om det är som du säger så skulle det vara lov att lasta hem film på nätet för eget bruk =)

saken är följande du får kopiera ett verk om du har orginalet.

så får du göra en så kallad sikkerhetskopi

men detta förutsätter att du har orginalet i din ägo.

Lenke til kommentar

Visst er dett lov: Åndsverksloven 12.

. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Opphavsmennene gis en rimelig kompensasjon gjennom årlige bevilgninger over statsbudsjettet. Kongen kan fastsette nærmere regler om fordeling av kompensasjonen.

§ 43a. Den som lager et fotografisk bilde, har enerett til å fremstille eksemplar av det, enten det skjer ved fotografering, trykk, tegning eller på annen måte, og gjøre det tilgjengelig for allmennheten.

Eneretten til et fotografisk bilde varer i fotografens levetid og 15 år etter utløpet av hans dødsår, men likevel minst 50 år fra utløpet av det år bildet ble laget. Har to eller flere eneretten sammen, løper vernetiden fra utløpet av dødsåret for den lengstlevende.

Nå må man bare diskutere om hva som er et offentlig verk, det ligger ikke offentlig ute å de har passord på russesidene, da kommmer det helt ann på hva man må godta for å¨få lov till å bruke russesidene.

Om at de har en LANG og god lisensavtale på sidene som kameramannen/kvinnen krysset av på når de lastet de opp osv. osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...