haglemann Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har koblet til en Western Digital caviar 120gb harddisk til et MSI K7t pro 2 hovedkort. Bios finner harddisken, og den vises i disk drives-lista i device manager (win2k). Likevel dukker den ikke opp i My coumputer. Hva kan det komme av? Må harddisken installeres i Win2k på noen måte? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Den må partisjoneres og formateres. Dette kan du gjøre under disk management. Den skal stå markert som "unused disk space" eller noe. Høyreklikk på den å velg "crate partition". Så skal du formatere. Da velger du "format" så velger du enten NFTS eller Fat32. Det er greiest å velge det samme som den andre disken din er i(det står under "file system"). Pass på at du gjør dette med rett disk nå da, og ikke den som du har fra før av. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Men det kan gjøres under windows? Hvor finner jeg disc management? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Men det kan gjøres under windows? Hvor finner jeg disc management? ja. høyreklikke på "min datamaskin" (ja på skrivebordet) så velger du "mangae" (det var engelsk, vet ikke hva det er på norsk). Så velger du "Disk management". Der vil det være listet opp alle diskene dine, hardsiker og Dc/dvd rom. Kan hende min forklaring var litt unøyaktig, er en stund siden jeg gjorde det. Men det er bare på selve framgansmåten, det som må gjøres er korekt. Partisjonere og formatere. Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Huff - dette begynner å bli pinlig.. Men valget om å partisjonere er grått (kan ikke velges..). Hmm. Hva nå? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det heiter Behandle på Norsk Finn det også under kontroll-panel -> Administrative verktøy-> Datamaskinbehandling-> Diskbehandling Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Ja, dit har jeg kommet meg (til slutt). Men når jeg høyreklikker på "Disc Unknown" - kan jeg bare velge properties eller hjelp. Får ikke lov å partisjonere den ukjente discen. Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå