Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tilbakebetaling av husleie


Halib

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk en advokat fra frirettshjelp til å skrive brev for meg der jeg krever tilbakebetaling av husleie for halve måned og truer med å sette forsinkelsesrente hvis han ikke betaler meg penger. I tillegg har han ikke møtt meg for å oppløse depositumskonto.

 

Vil det hjelpe? :ermm:

Herregud, hva er det du driver med? Han har loven på sin side!

 

Eller har han bedt deg forlate før mai er over?

 

Hvor fikk du tak i frirettshjelp forresten?

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

At en advokat skriver noe skaper ingen rettigheter for deg.

 

Nå hadde huseier sagt opp avtalen slik at den løp ut juni, så noe lenger enn det må han ikke betale. I tillegg er det jo mulignes et avtalemoment her. Dersom utleier og leietaker klart har blitt enige om at det ikke skal betales leie for juni, kan huseier neppe gå tilbake på det etterpå. Men om dette kun har skjedd muntlig, blir det jo et bevisspørsmål som neppe blir avgjort i trådstarters favør.

 

Avtalemomentet må jo da tolkes. Når det her virker som om leietaker er svært så villig til å gå fra avtalen kan man jo stille spørsmål ved om det ble inngått en bindende avtale... Avtaler med moment av svik og alt det. ;p

 

Jeg fikk en advokat fra frirettshjelp til å skrive brev for meg der jeg krever tilbakebetaling av husleie for halve måned og truer med å sette forsinkelsesrente hvis han ikke betaler meg penger. I tillegg har han ikke møtt meg for å oppløse depositumskonto.

 

Vil det hjelpe? :ermm:

Herregud, hva er det du driver med? Han har loven på sin side!

 

Eller har han bedt deg forlate før mai er over?

 

Hvor fikk du tak i frirettshjelp forresten?

 

Oslo Kommune har fri rettshjelp i Storbyavdelingen.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en advokat fra frirettshjelp til å skrive brev for meg der jeg krever tilbakebetaling av husleie for halve måned og truer med å sette forsinkelsesrente hvis han ikke betaler meg penger. I tillegg har han ikke møtt meg for å oppløse depositumskonto.

 

Vil det hjelpe? :ermm:

Kort fortalt, nei, det vil ikke hjelpe. Det eneste du nå oppnår er at huseier kan sette seg fullstendig på bakbena og forlange at du betaler full leie ut juni.

 

At du har blitt grådig gjør altså ikke annet enn at du risikerer flere kostnader.

Lenke til kommentar

Kort svar: Nei.

 

Langt svar: Neeeeeeeei.

 

Man kan sikkert argumentere i favør av at du skal få igjen pengene dine, men da jeg synes dine handlinger er så moralsk forkastelige som de fremstår som, vil ikke jeg begi meg inn på å hjelpe deg å få penger du ikke har krav på.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemstillingen her. -Det er da helt klart at du er pliktig å betale husleie ut oppsigelsestiden, uansett om du bor der eller ikke.

 

Det er bare to ting som kan endre på dette; 1. At du og husleier blir enige om dette når du leverer nøklene (før tiden) men huseier behøver selvsagt ikke å gå med på dette, eller 2. At du eller huseier finner ny leieboer som kan ta over forpliktelsene dine resten av leietiden.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ønsker å i det hele tatt prøve å gå videre med saken - og attpåtil true huseier som har retten på sin side? - Ærlig talt, hvor ble det av sunn fornuft og samvittigheten din? - Du skjønner vel at det ikke er huseiers problem at du har funnet deg et annet sted før leietiden er over og må betale to steder?

 

Det er jo endel andre oppe i tråden her som har prøvd å forklare deg dette, men det virker som du bare prøver nye utveier allikevel og attpåtil er dum nok til å skrive om det her - muligens fortsetter du helt til det kommer noen og skriver at du har rett, og velger å overse alle de andre innleggene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...