Gå til innhold

Hvilket verktøy er best å bruke til å skjære hull i toppen?


Anbefalte innlegg

overskriften sier det meste men.... Jeg skal altså skjære et hull til en 120mm vifte i toppen av kabinette mitt.

 

Hvilket verktøy egner deg best til dette. Jeg har tenkt på stikksag eller kanskje hullsag på 120mm

 

Men hva anbefaler dere?

 

Håper på svar snarest!

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk stikksag. Hullsag til 120 osv er stress og få tak i, og er vanskelig å kutte med, det har det kommet fram i mange andre diskusjoner.

 

Personlig har jeg både stikksag og dremel, og når jeg skjærte ut vindu, brukte jeg stikksag til en slags grovkutting, og gjorde finishen med dremel. Det tar for lang tid og kutte mye med dremel ;)

 

Husk og masker godt med teip der du skal skjære!! :D

Lenke til kommentar

jeg brukte nibblings tanga til microplex.no.

vart veldig fine hull til viftene mine, men skal du klippe mer en ett hull med den tanga foreslår jeg att du bruker polvotter :D

fikk henderne full av blemmer når jeg klipte hull til acryl vinduet mitt. :wink:

Lenke til kommentar
Næsj, seriøst. Å pusse i kantene osv er kjempegreit med stikksag da, bare slip ned de verste hakkene og før bladet fram og tilbake så blir det fint. Grovpuss med fil etter det igjen, sjekk thread'en min og linken til siten http://www.home.no/dropit33 og sjekk Ho-Man i taket! :woot:

Sorry for skrytinga, men se, det går an... og jeg er N-U-U-B :yes:

 

OMG, Den er kanten var heilt skjev?

:D

 

HeHe. Du burde bruke list!!! :yes:

Lenke til kommentar
Næsj, seriøst. Å pusse i kantene osv er kjempegreit med stikksag da, bare slip ned de verste hakkene og før bladet fram og tilbake så blir det fint. Grovpuss med fil etter det igjen, sjekk thread'en min og linken til siten http://www.home.no/dropit33 og sjekk Ho-Man i taket! :woot:

Sorry for skrytinga, men se, det går an... og jeg er N-U-U-B :yes:

 

Egentlig ikke vondt ment - men jeg må bare få sagt det:

Du har slurvet noe helt for jæææævlig!!! Det ser helt grusomt ut jo :/ Hadde jeg laget noe sånt hadde jeg ikke fått sove om natten i frustrasjon :p *MobbeMobbe* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...