isaac elric Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) min oppfatning er at gutter i mye større grad enn jenter går etter utseende. jenter derimot går mer etter oppførsel når de skal finne seg en type; ting som selvtillit, sosial verdi og kroppspråk rangeres høyere enn utseende. og jeg har sett det selv. en kamerat av meg, spinkel og tynn, max nerd og som ser ut som en kylling, har nylig fått seg en råheit babe. personlig trodde jeg aldri det skulle skje, men etter omtrent et år som PUA lærling har denne fyren forbedret seg noe sinnsykt når det kommer til det sosiale. for et år siden, så var han en krumrygget nerd med dårlig selvtillit og en pussig ansiktsform. nå er han en selvsikker kar som til stadighet får nye venner og sjarmerer jenter. så når det kommer til gutter, så har jeg sett noen skikkelig uattraktive folk få seg skikkelig heite babes. men jeg har egentlig aldri sett det motsatte. så, kan en skikkelig stygg kjerring få seg en skikkelig kjekkas? er det noe håp for de mindre attraktive jentene, eller må de nøye seg med mannfolk som er like stygge som dem selv? Endret 18. mai 2009 av isaac elric Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jesus, du vet å generalisere, det skal du ha! Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tror faktisk han har litt rett. Synes ikke jeg ser stygge damer sammen med kjekke menn så ofte. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Har sett begge deler. Dessuten er det jo mange ting som virker inn for å gjøre noen attraktive. Personlig ville jeg heller hatt en dame med et helt ordinært utseende som var snill og intressant, enn en eller annen hollywood-modell med perfekt kropp som var helt tom i hodet. Leste en gang en artikkel som viste at dersom en person har en personlighet man liker så ser de også mer attraktive ut fysisk sett. Så dette er jo kanskje noe man kan gå glipp av når man ser et par som ser forskjellige ut fysisk sett. Kanskje den "uattraktive" har en veldig fin personlighet. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja, de har sjangs. Men sånn generelt er det stort sett motsatt som du sier. Det strekker seg tilbake mange tusen år tilbake i tid, og de grunnleggende instinktene i mennesket. Mannen ser etter en kvinne som ser fysisk frisk ut. En dame som ser ut som hun kan klare å bære frem så mange barn som mulig, og sikre videreføring av mannens gener. Det er derfor den typiske timeglass-formen hos damer er så fordømrade attraktivt. De brede hoftene sikrer fødselen, og en god størrelse på brystene appelerer til at hun vil klare å gi avkommene nok mat. Dette ligger i ur-instinktene til mannen, og er noe som de fleste ser på som atraktivt uansett om man kunne tenke seg å få barn eller ikke. Kvinnen der i mot ser etter en sterk mann. Ikke alltid fysisk, men en mann som kan ta vare på henne og avkommet. En mann som står for sin rett, tar det han vil ha, og kan sikre henne og avkommet en god fremtid. Så kvinnene går mer etter selvtillit, hvilken "rang" mannen har i vennegjengen (flokken) osv. Det er også grunnen til at så mange tror at kvinnen kun går etter penger i en mann. Men det er kun fordi mye penger fostrer en "falsk" selvtillit som vises godt. En mann med mye penger, vet han er suksessfull, og oppfører seg deretter. Man ser flere heite jenter med fysisk uatraktive menn enn motsatt, rett og slett fordi det er sånn menneskets urinnstinkter funker. Menn tenner på fysisk styrke, mens kvinnene på det psykiske. Og ja, det finnes unntakene hos begge kjønn, så ja, uattraktive jenter kan ha sjangs på heite gutter. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så kvinnene går mer etter selvtillit, hvilken "rang" mannen har i vennegjengen (flokken) osv. Tror det er sant det der, har merket det samme. Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg mye høyere selvtilitt, var venner med de mest populære guttene og var en "bad boy" generellt sett. Og da fikk jeg alle de pene jentene selv om jeg er sikker på at jeg ikke var blant de mest attraktive fysisk sett. Synes jeg har et mye bedre utseende nå for tiden, og også at jeg har utviklet meg mye som menneske, men nå har jeg ikke lenger den gamle selvtilitten, istedenfor sliter jeg med depresjoner, sosial angst o.l. etter år med rusmisbruk og merker at jeg ikke tiltrekker meg kvinner på samme måten som før. Men om jeg først har en bra dag og blir "den gamle meg" igjen og føler meg selvsikker og rolig, så føler jeg også at det ofte skjer noe med jenter jeg møter, ser liksom på ansiktene deres at jeg ikke bare er en usynlig person lenger. Har også et par kamerater som har bra utseende og i tilegg er veldig høflige, intelligente osv. men som har null selvtilitt og de går rundt single hele tiden. Har sagt til en av dem som aldri har hatt dame og nærmer seg 30 at han har et veldig bra utseende, at hvis han hadde bare tatt kontakt med damene så hadde han sikkert fått seg en super kjæreste, men det nytter ikke, pga dårlig selvtillit så tror han at det er helt umulig, så da skjer det heller aldri noe. Og så har jeg jo sett menn som er noen fullstendige duster, og i tilegg er voldelige osv, og de har alltid en dame. Ganske irriterende egentlig. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det alle sier her virker veldig riktig. Kjenner mange normalt pene jenter (gjerne med ekstra kilo) som har knallkjekke kjærester. Dog, kan med hånda på hjertet si at jeg ikke har møtt noen stygge jenter med flott personlighet... så jeg tror de to henger sammen. De jeg har møtt på som rett og slett ikke ser ut er enten klar over det og har veldig lav selvtillit/er deppa, eller er sykt irriterende personer. Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Det jeg lurer på er om (Ja, fælt å si, men don't blame me) stygge folk har lavere kriterier for utseende enn pene? Altså, at folk som de (Pene) ser i deres øyne kanskje er normal/Stygg, men de mindre pene synes de er som Eva Longoria(Mao. Hot, sexy, deilig, perfekt etc.)? Kanskje knotete sagt, men håper dere skjønner poenget Endret 18. mai 2009 av Responsive Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det jeg lurer på er om (Ja, fælt å si, men don't blame me) stygge folk har lavere kriterier for utseende enn pene? Altså, at folk som de (Pene) ser i deres øyne kanskje er normal/Stygg, men de mindre pene synes de er som Eva Longoria(Mao. Hot, sexy, deilig, perfekt etc.)? Kanskje knotete sagt, men håper dere skjønner poenget Man kan vel si at mennesker ofte blir sammen med personer på samme "level?" utseendemessigst. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 særlig virker det slikt kroppstype-messig.. ser ofte overvektige sammen, og sjeldnere overvektig + tynn/slank Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja det har vel også noe med at "tynne" mennesker ikke ønsker seg en feit en, og vice versa. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Man kan vel si at mennesker ofte blir sammen med personer på samme "level?" utseendemessigst. Joda. Men utseende er bare ett eksempel på hvordan mennesker kan være mer eller mindre like hverandre. En gammel klisjé sier at motsetninger tiltrekker hverandre. Men vi har også en klisjé med motsatt budskap, nemlig at like barn leker best. Psykologisk forskning gir mest støtte til sistnevnte. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Irriterende å bli sjekket opp av stygge damer som sikter fem klasser for høyt. Hvorfor i alle dager skulle jeg være interessert i en som både ser lite tiltrekkende ut og som ikke kan tilby noe nytt? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Irriterende å bli sjekket opp av stygge damer som sikter fem klasser for høyt. Hvorfor i alle dager skulle jeg være interessert i en som både ser lite tiltrekkende ut og som ikke kan tilby noe nytt? Been there, done that. Tror nok det går begge veier Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg er redd denne tråden dessverre ikke vil føre med seg noe positivt, ei heller konstruktivt. Tidligere erfaringer ved slike tråder er at utvikler seg til rene "mobbetråder", noe som ikke er ønskelig Om man ønsker og debattere dette på saklig og skikkelig måte, anbefales det og opprette en ny tråd med noe mere brodd, enn "kan en skikkelig stygg kjerring få seg en skikkelig kjekkas". Skjønnhet er så mangt og særs individuelt, derfor intet godt utgangspunkt for debatt. Tråden stenges, før den utarter. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg