Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, får ikke til å dele filer og skriver

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å få til to pc´r med Vista i et nettverk til å dele filer og skriver. Jeg har åpnet for det i Nettverks- og delingssenteret. Jeg har ikke aktivert passordbeskyttet deling, men alt annet. Det jeg ønsker er å kunne gå inn på fellesmappen for å hente filer derfra, men får bare til mediedeling med Mediaplayer. Og der ser jeg ikke at jeg kan hente filer.

Når jeg går inn på Nettverk finner jeg fire mapper, de to pc`ne og to medieenheter. Når jeg prøver å trykke på egen pc ser jeg alle delte mapper og skriver. Men på den andre pc´n får jeg opp følgende feilmelding: Få ikke tilgang til \\pcnavn og når jeg trykker diagnostiser får jeg beskjed om konfigurere tcp porten 445 slik at jeg tillater kobling gjennom den. Hvordan gjør jeg det? Kan det være andre årsaker som gjør at jeg ikke får dette til?

Veldig glad hvis noen kan hjelpe meg å få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å legge til port 445 i softwarebrannmurens unntaksregler.

Alternativt så kan du bare slå brannmuren(e) av for å se om det er den som sperrer.

Vet ikke helt hva du mener med softwarebrannmurens unntaksregler, men begge maskinene har AVG free og windowsbrannmuren på. Så hvordan legger jeg til port 445? Mener du i windowsbr.muren? Det har jeg også prøvd men det hjalp heller ikke.

Jeg prøvde å slå av windowsbrannmuren, men det hjalp ikke, da fant jeg ingen ting i nettverksmappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...