Larsenio Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Føler at jeg har fått løsnet litt på fotograferingen i det siste. Dette er jeg litt spent på hva andre mener noe om. Har forsåvidt fått fram det jeg ville, men ned den gata med myke farger og nesten pasteller er jeg ikke vant til å gå, og er ikke sikker på om jeg bør være fornøyd...? Exif: 1/125 sek lukker f/16 ISO 100 55mm brennvidde Stativ, og forsinket utløser med låst speil. Kan for øvrig informere om at det er på Andøya dette her òg! Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 For å være helt ærlig så falt det ikke helt i smak hos meg. Hadde kanskje vært bedre om himmelen hadde vært mer dramatisk eller noe lignende=) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Hei Dan Bra du er ærlig, much appriciated! Og, jeg er helt enig. Ser at bildet egentlig ikke er noe videre lekkert... Har nå lastet ned en prøveversjon av Lightroom2 igjenn, og prøvd å redde stumpene av dette bildet. Har litt problemer, for å si det sånn :!: Men her er iallefall en V.2 Bedre? Egner fargetoningen seg? Lenke til kommentar
Coracobrachialis Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er det meg, eller er horisonten en smule skjev? Det jeg liker med bildet er hvordan man blir ledet over i horisonten hvor vannet møter himmelen. Fargene på det orginale ble noe blast i forhold til min smak, men vet selv av erfaring at det desverre kan være vanskelig (syns i hvert fall jeg!) å få fargene helt slik man ønsker. Bilde 2 er noe mer dramatisk både med tanke på farger og ikke minst skyene. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Takk for din kritikk, ehh.... *kopier, lim inn* Coracobrachialis! Enig i at fargene både er blasse og lite dramatisk. Tror egentlig jeg har veldig lett for å se meg blind på bilder når jeg stiller litt mer enn vanlig på fargetoner og levels o.l. Dette bildet blir nok forbigått i stillhet og tatt lærdom av Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nr 2 ble bedre, ja. Behagelig å se på, men det mangla litt for min del. ps: sensorstøv oppe til høyre(/nede til venstre, alt etter som) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg tror grunnen til at pastellfargene ikke fungerer her, er at dette motiven har mer farge i virkeligheten. Hadde det vært tydelig tåke eller noe, så kunne det fungere. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå