Kaptein Snus Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Kort beskrivelse; Lager en online adressebok hvor man da lager en bruker også kan man lagre kontakter som vises. Når man da logger inn så skal det lagre seg en verdi i databasen som inneholder datoen idag som lagres som last_log_in i databasen Følgende kode har jeg skrevet: $set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts SET last_log_in = NOW() AND last_log_in_ip = '$user_ip' WHERE email='$username' AND account_password='$password'"); Problemet er at det virker som om den fungerer noen ganger. Har laget noen dummy accounter og på 2/3 så fungerer det. Noen som har noen forslag til hvorfor dette skjer? Endret 17. mai 2009 av Lek1 Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Kort beskrivelse;Lager en online adressebok hvor man da lager en bruker også kan man lagre kontakter som vises. Når man da logger inn så skal det lagre seg en verdi i databasen som inneholder datoen idag som lagres som last_log_in i databasen Følgende kode har jeg skrevet: $set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts SET last_log_in = NOW() AND last_log_in_ip = '$user_ip' WHERE email='$username' AND account_password='$password'"); Problemet er at det virker som om den fungerer noen ganger. Har laget noen dummy accounter og på 2/3 så fungerer det. Noen som har noen forslag til hvorfor dette skjer? Hei, har litt vanskeligheter med å sette meg ordentlig inn i problemet ditt med bare den koden, mulig for deg å poste litt mer av koden?? Så kan jeg se sammenhengen og forhåpentligvis komme med noen konkrete innspill. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Når man logger inn; // Checks if the user exists or not $check_user = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email='$username' AND account_password='$password' AND email_activated='1'") or die(mysql_error()); $check_user_result = mysql_num_rows($check_user); // If the user exists if($check_user_result > 0) { $sql = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email='$username' AND account_password='$password'"); // get the information that we want out of the table while($row = mysql_fetch_array($sql)) { $_SESSION['id'] = $row["account_id"]; $_SESSION['first_name'] = $row["first_name"]; $_SESSION['last_name'] = $row["last_name"]; $set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts SET last_log_in = 'NOW()' AND last_log_in_ip = '$user_ip' WHERE email='$username' AND account_password='$password'"); } Når man registrer seg; // Check if the user exist or not $check_if_exist = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email = '$email'") or die(mysql_error()); $check_if_exist_result = mysql_num_rows($check_if_exist); // If the user exist if($check_if_exist_result < 1) { // get the information that we want out of the table $sql = mysql_query("INSERT INTO accounts (first_name, last_name, country, email, account_password, account_created, account_type, email_activated, last_log_in, last_log_in_ip, registration_ip) VALUES('$firstname', '$lastname', '$country', '$email', '$password', NOW(), '0', '1', NOW(), '$user_ip', '$user_ip') ") or die(mysql_error()); Men verken når man registrer seg eller logger inn så klarer den å sette dagsdatoen inn i tabellen. Alt det andre går inn, selv account_created som er akkurat det samme bare den blir ikke endret når man logger inn. Det "morsomme" er at jeg ser at det har fungert på 2 av 5 dummy accounter jeg har laget. Skjønner ikke hvorfor. Du kan se her at 2 accounter har klart å lagre last_log_in i databasen mens de tre andre ikke. Men alle klarte å lagre account_created under registrering. Men metoden er helt på account_created og last_log_in, forskjellen er bare navnene. (Og ja, jeg kommenterer på engelsk. Føler det er best. Så scriptene er ikke hentet fra nettet ) Endret 17. mai 2009 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå