Gå til innhold

Sette last_log_in tid

Anbefalte innlegg

Kort beskrivelse;

Lager en online adressebok hvor man da lager en bruker også kan man lagre kontakter som vises.

Når man da logger inn så skal det lagre seg en verdi i databasen som inneholder datoen idag som lagres som last_log_in i databasen

Følgende kode har jeg skrevet:

$set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts 
						   SET last_log_in = NOW() AND 
						   last_log_in_ip = '$user_ip' 
						   WHERE email='$username' AND 
						   account_password='$password'");

Problemet er at det virker som om den fungerer noen ganger. Har laget noen dummy accounter og på 2/3 så fungerer det.

Noen som har noen forslag til hvorfor dette skjer?

Endret av Lek1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort beskrivelse;

Lager en online adressebok hvor man da lager en bruker også kan man lagre kontakter som vises.

Når man da logger inn så skal det lagre seg en verdi i databasen som inneholder datoen idag som lagres som last_log_in i databasen

Følgende kode har jeg skrevet:

$set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts 
						   SET last_log_in = NOW() AND 
						   last_log_in_ip = '$user_ip' 
						   WHERE email='$username' AND 
						   account_password='$password'");

Problemet er at det virker som om den fungerer noen ganger. Har laget noen dummy accounter og på 2/3 så fungerer det.

Noen som har noen forslag til hvorfor dette skjer?

Hei, har litt vanskeligheter med å sette meg ordentlig inn i problemet ditt med bare den koden, mulig for deg å poste litt mer av koden?? Så kan jeg se sammenhengen og forhåpentligvis komme med noen konkrete innspill.

Lenke til kommentar

Når man logger inn;

// Checks if the user exists or not
$check_user = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email='$username' AND account_password='$password' AND email_activated='1'") or die(mysql_error());
$check_user_result = mysql_num_rows($check_user);

// If the user exists
if($check_user_result > 0) {

$sql = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email='$username' AND account_password='$password'");

// get the information that we want out of the table
	while($row = mysql_fetch_array($sql)) {

$_SESSION['id'] = $row["account_id"];
		$_SESSION['first_name'] = $row["first_name"];
		$_SESSION['last_name'] = $row["last_name"];
		$set_log_in_time = mysql_query("UPDATE accounts SET last_log_in = 'NOW()' AND last_log_in_ip = '$user_ip' WHERE email='$username' AND account_password='$password'");

}

Når man registrer seg;

// Check if the user exist or not
	$check_if_exist = mysql_query("SELECT * FROM accounts WHERE email = '$email'") or die(mysql_error());
	$check_if_exist_result = mysql_num_rows($check_if_exist);

// If the user exist
	if($check_if_exist_result < 1) {

// get the information that we want out of the table
		$sql = mysql_query("INSERT INTO accounts (first_name, last_name, country, email, account_password, account_created, account_type, email_activated, last_log_in, last_log_in_ip, registration_ip) VALUES('$firstname', '$lastname', '$country', '$email', '$password', NOW(), '0', '1', NOW(), '$user_ip', '$user_ip') ") or die(mysql_error());

Men verken når man registrer seg eller logger inn så klarer den å sette dagsdatoen inn i tabellen. Alt det andre går inn, selv account_created som er akkurat det samme bare den blir ikke endret når man logger inn.

Det "morsomme" er at jeg ser at det har fungert på 2 av 5 dummy accounter jeg har laget. Skjønner ikke hvorfor.

eksempel.png

Du kan se her at 2 accounter har klart å lagre last_log_in i databasen mens de tre andre ikke. Men alle klarte å lagre account_created under registrering. Men metoden er helt på account_created og last_log_in, forskjellen er bare navnene.

(Og ja, jeg kommenterer på engelsk. Føler det er best. Så scriptene er ikke hentet fra nettet :p)

Endret av Lek1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...