Gå til innhold

for mye alvor?


Anbefalte innlegg

hei! har blitt rekruttert til wow via en arbeidskollega og syns det er jævlig artig, har dog aldri gidddet å lese forumer om alt mulig wow-stoff som arbeidskollegaen min syns er fint å lese! alt for mye teknisk (engelsk). klarer ikke å lese alt uten å ha en wow ordbok i nærheten(har spilt sia jul i fjor). er det forventa at du må studere taktikk og stategi for å ha det artig?tungt stoff!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med trådstarter, WoW er alt for big business disse dager, kjører man ikke en heroic i fult tempo med null wipes er man lavinteligente noobs. Derfor jeg er meget glad i den guilden jeg er med i, ingen er av den oppfatningen. Motoet vårt er "Die Laughing" noe vi har gjort mange ganger. Men vi har hadt det veldig morsomt.

 

Så mitt tips, finn en guild som ikke tar seg selv så høytidelig. Det viktigste er at du har det morsomt når du spiller, og det er faktisk mulig.

Lenke til kommentar
Helt enig med trådstarter, WoW er alt for big business disse dager, kjører man ikke en heroic i fult tempo med null wipes er man lavinteligente noobs. Derfor jeg er meget glad i den guilden jeg er med i, ingen er av den oppfatningen. Motoet vårt er "Die Laughing" noe vi har gjort mange ganger. Men vi har hadt det veldig morsomt.

 

Så mitt tips, finn en guild som ikke tar seg selv så høytidelig. Det viktigste er at du har det morsomt når du spiller, og det er faktisk mulig.

 

Er jo kjempeflott at du skal promotere ditt guild og ditt syn på saken - men det er jo verdt å nevne at hver spiller tar det akkurat så seriøst som man selv vil det. Og siden det er et valg så kan man vel ikke helt si at det ene syntet er mer korrekt enn det andre fordi det blir individuelt for hver enkelt.

 

Til dverg74 så er det sikkert en fordel for deg selv om du kjenner visse basisting med klassen din og rollen du fyller - for eksempel bør ikke en hunter eller en mage gå inn i nærkamp med hvert monster man slåss mot siden klassene deres er basert på å stå mer på avstand og fyre løs med sitt arsenal av angrepsmuligheter. Du kan se på det slik at veien opp til level 80 så lærer du hele tiden og det er rett og slett meningen - så lenge du er villig til å si ifra at du er fersk og ikke vet alt og kan ta imot tips og råd så er jeg sikker på at de fleste du spiller med syntes det går helt finfint. Dog det skader ikke å lese litt informasjon om sin egen klasse for å vite hva som fungerer bra og hva som ikke fungerer like bra - men det må du nesten vurdere selv etter hva du ønsker å få ut av spillet.

Lenke til kommentar

det er nå engang sånn at har man levlet til 80 uten og forstå klassen sin og hva som fungerer og ikke er jeg helt med på og kalle den personen lavtintlegent noob for det er, spørr du meg et minimum og sette seg inn i hva slags våpen stats og skills klassen sin bruker iløpet av de dagene online tid du har frem til 80, så utrolig mye tid du har til sånt når man for eksempel flyr i 10 minutter, eller venter på et eller annet.

Lenke til kommentar
Er jo kjempeflott at du skal promotere ditt guild og ditt syn på saken - men det er jo verdt å nevne at hver spiller tar det akkurat så seriøst som man selv vil det. Og siden det er et valg så kan man vel ikke helt si at det ene syntet er mer korrekt enn det andre fordi det blir individuelt for hver enkelt.

 

Til dverg74 så er det sikkert en fordel for deg selv om du kjenner visse basisting med klassen din og rollen du fyller - for eksempel bør ikke en hunter eller en mage gå inn i nærkamp med hvert monster man slåss mot siden klassene deres er basert på å stå mer på avstand og fyre løs med sitt arsenal av angrepsmuligheter. Du kan se på det slik at veien opp til level 80 så lærer du hele tiden og det er rett og slett meningen - så lenge du er villig til å si ifra at du er fersk og ikke vet alt og kan ta imot tips og råd så er jeg sikker på at de fleste du spiller med syntes det går helt finfint. Dog det skader ikke å lese litt informasjon om sin egen klasse for å vite hva som fungerer bra og hva som ikke fungerer like bra - men det må du nesten vurdere selv etter hva du ønsker å få ut av spillet.

 

Hadde jeg ville promotere guilden min hadde jeg vel sagt både server og guildnavn ikke sant? Ikke rare promoteringen når du ikke vet noen av delene.

 

Klart at det blir en subjektiv mening men det er like fult en mening, at enkelte synes at spillet blir tatt for alvorlig er like gyldig dog subjektivt som andres syn, sant at der ikke er noe fasit men det er og lov å debatere rundt problemstillingen og spørsmålet uten at en av sidene skal gå bananas.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden det kom ut og jeg har vel alltid vært en casual spiller. Var hardcore i 3 mnd or so og det tok for mye tid og energi og jeg syns ikke det var gøy lenger. Spillinga føltes ut som jobb. Så neida, du trenger ikke å kunne alt for å ha det gøy. :-)

Lenke til kommentar
Så personer med skrivevansker er med andre ord ufattelig uintelligent? Er det det som er konklusjonen din Neppe?

Muligens ikke, men er man "ufattelig uintelligent" om man ikke er god i et spill? De aller fleste spillere har ikke peiling i forhold til en som raider hver uke. Jeg kjenner folk som gjør ufattelig dårlig DPS i Heroics, men likevel har 200 000 gull. Det finnes folk som trives med andre ting en å være god på å gjøre DPS eller kunne spillet inn og ut.

 

Å om du velger å kalle denne person en "lavintelegent noob" så er du gjerne det selv.

 

Har mange Rogues som whisprer meg hver eneste dag å lurer på div ting. Noen ganger er det om de skal gemme Agi eller Ap, eller om Fast er i mainhand eller offhand. Jeg hadde personlig sett på meg selv som ett stort rasshøl om jeg kalte alle disse folkene noob.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Nå var det kanskje tatt ut av sammenheng men jeg mener din respons Neppe indikerte litt i feile retninger med tanke på "intelligens" :)

 

Jeg synes man burde ta spillet for nettopp et spill, begynner man å ta det for seriøst er det fare for at man til slutt begynner å velge det fremfor andre, mer viktigere ting, i livet. Vil si det er litt viktigere å sosialisere seg og være ute med venner i virkeligheten fremfor å knatre en boss i World of Warcraft som du mest sannsynelig blir å knatre minst 4 ganger om ikke mer ettersom nevnte bossen respawner til syvende og sist.

Lenke til kommentar

Herregud som jeg er lei den der "det er jo bare et spill unnskyldningen". Nei wow er ikke bare et spill, det er en hobby for mange. Bare et spill passer bedre passer bedre for slik det var tidlig på 90-tallet, da jeg satt der som 10-12 åring og spilte Commander Keen. Det går rett og slett ikke ann, etter min oppfatning å ha et så snevert syn på saken.

 

Jeg ser på meg selv som en casual når det kommer til raiding, jeg har aldri klart meg særlig lenge i guilds der det er krav til antall dager man raider etc. Men selv om jeg er slik stilt til raiding, så er det ikke dermed sagt at jeg ikke vil gjøre en så god innsats som mulig, for min egen del og av respekt for andre. Med dette mener jeg å lese opp og prøve å forstå klassen jeg spiller, gjøre meg kjent med bossfigther, enchante gear med mer.

 

Det har hendt mang en gang at jeg har blitt en smule provosert som kommer med "bare et spill" greia, siden dette så si altid er de folka som ikke gidder å enchante gearet sitt før de har SHINY EPAX, gjør en ræva jobb i forhold til gear og ikke gjør seg kjent med encounters, slik at raidleder må forklare i det uendlige. Jeg får jo ofte nok følelsen av at de tenker: "hvorfor skal jeg gidde å prøve å gjøre mitt beste, det går jo bra uansett"

Lenke til kommentar
Herregud som jeg er lei den der "det er jo bare et spill unnskyldningen". Nei wow er ikke bare et spill, det er en hobby for mange. Bare et spill passer bedre passer bedre for slik det var tidlig på 90-tallet, da jeg satt der som 10-12 åring og spilte Commander Keen. Det går rett og slett ikke ann, etter min oppfatning å ha et så snevert syn på saken.

 

Spill i seg selv er en hobby og slik sett har jeg ikke protestert noe på at folk får lov å ta spillet så seriøst som de bare vil, det vil ikke med andre ord si at jeg er enig i det. For min del synes jeg det er litt over kanten når de som anser spillet som hobby begynner å diktere for andre spillere hvordan de skal spille, noe som i WoW i det siste har blitt gjort litt vel mange ganger.

 

Jeg ser på meg selv som en casual når det kommer til raiding, jeg har aldri klart meg særlig lenge i guilds der det er krav til antall dager man raider etc. Men selv om jeg er slik stilt til raiding, så er det ikke dermed sagt at jeg ikke vil gjøre en så god innsats som mulig, for min egen del og av respekt for andre. Med dette mener jeg å lese opp og prøve å forstå klassen jeg spiller, gjøre meg kjent med bossfigther, enchante gear med mer.

 

Er ikke snakk å ikke gjøre så godt man kan i et raid, det er ikke der poenget ligger, poenget ligger at man ikke skal få gjøre et forsøk, man skal sprette ut som super Tank, Healer eller DPS fra første stund av. Når jeg hører om guilds på andre servere som består av vel 30 medlemmer hvor en av dem plutselig blir sparket ut av guildet fordi han mistet en dags raiding grunnet en syk søster så tenker jeg at spillet blir tatt litt vel seriøst. Det går en fin liten linje mellom å ta det som en hobby å ta det som et levesett.

 

Det har hendt mang en gang at jeg har blitt en smule provosert som kommer med "bare et spill" greia, siden dette så si altid er de folka som ikke gidder å enchante gearet sitt før de har SHINY EPAX, gjør en ræva jobb i forhold til gear og ikke gjør seg kjent med encounters, slik at raidleder må forklare i det uendlige. Jeg får jo ofte nok følelsen av at de tenker: "hvorfor skal jeg gidde å prøve å gjøre mitt beste, det går jo bra uansett"

 

Ser ut som det blir trodd at "ikke ta spillet for seriøst" er det samme som "å gjøre det rævva i raids". Det er ikke det som er poenget, jeg gjør mitt beste i raids men skulle man være uheldig å bomme litt på polariteten hos Thaddius og ende opp som en gjeng friterte høns så ser jeg ikke noe grunn til å gå i taket av den grunn, som sagt det er bare et spill.

Endret av Camrot
Kommentar til slettet innlegg er fjernet
Lenke til kommentar
Nevn 1 person som har blitt sparket ut av en guild for og miste et raid med god grunn da. Ikke engang Ensidia gjør det.

 

Laughing Skull, husker ikke guildnavnet men det var en venn av meg som jeg jobbet sammens med. Både han og kompisen hans ble kicket fra guilden av tilnærmet like årsaker, han ble kicket fordi han ikke var aktiv nok med raiding (de krever at du raider 5-7 ganger i uka) den andre ble kicket fordi han misset 1 raid uten å si fra grunnet omstendigheter i den virkelige verden.

 

Det er å ta spillet overseriøst spør du meg.

 

E1:

 

Snek seg inn 1 dag mer i uka enn vi har...

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Blir ikkje meir alvor utav spelet enn du lagar sjølv.

Om du ikkje vil ta det seriøst, så finner du deg ein gjeng med useriøse å spele med. Vil du ta det seriøst og spele med guilds på serveren din som kjemper om Server firsts så holdet det ikkje å drite seg ut på, f.eks Thaddius, for det er ting alle veit. Akkurat som at du bør lese opp på nye fights i Ulduar, sånn at du veit at blå flamme på bakken på Razorscale dreper deg.

 

Sett av 5 min til å sjå ein film av fighten, så du har litt peiling på kva du gjer. Blir ikkje akkurat så jevlig alvor utav det?

 

den andre ble kicket fordi han misset 1 raid uten å si fra grunnet omstendigheter i den virkelige verden.

 

Det er å ta spillet overseriøst spør du meg.

 

Har guildet reglar for å alltid sei fra når du ikkje kan blir ikkje dette overseriøst. Om noken får eit free card for å snike seg unda utan å sei fra, vil fleire begynne å gjera det. Viktig med disiplin i rekkene, ellers begynner folk å slacke. Når du først er i eit såpass hardcore guild du nemner sjokkerer ikkje dette meg.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...