cohan Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Hei! Jeg har den siste tiden arbeidet med å sette opp ett online community for folk som driver med design. Dette er rett og slett alt fra bilderedigering, til musikkproduksjon til kunst og håndtverk. Altså det meste innen "kunst". Konseptet går ut på at hver bruker får sin egen bloggprofil, hvor de kan skrive artikler om det de driver med. Dette kan være alt fra worklogs, tutorials eller nyheter rundt deres interesseområde. Konseptet vi jobber ut i fra er dette: Graphix.no er en side hvor brukerne står for innholdet (Nyhetsartiklene). Det vi ønsker, er å være en portal hvor personer som driver med design, enten på hobbybasis eller profesjonelt kan vise frem sine egenskaper. Vi håper dette vil bli en aktiv side, slik at den kan fungere som en døråpner for alle dyktige personer som kanskje kan mye, men som aldri har tenkt på at de faktisk er så dyktig at de kan jobbe med det. Her er nettsiden Jeg føler meg fornøyd med siden nå (med unntak av noen feil og ting som jeg vet jeg skal fikse på), men etter å ha jobbet veldig mye med siden er det lett for meg å overse forskjellige bugs eller lignende, og det er derfor jeg ønsker å starte denne tråden, for å få tilbakemeldinger og tips til hvordan jeg kan optimalisere siden. Innholdet som er der nå er kun ting jeg har lagt til for å teste funksjonaliteten på siden. CMS Systemet jeg kjører er Drupal v6.0, og jeg har utviklet temaet i programmet Artiseer 2. Når man har registrert konto kan man velge mellom en rekke temaer. Jeg har for eksempel laget to utgaver av hvert tema, 1000px bredde (standard), og 1250px bredde. Ting som skal implementeres / fikses: Tagger (Emner) er halveis funksjonelt. Det eneste som mangler er å sette opp en tagcloud i høyre blokkfelt. Denne vil fungere som en slags kategoriløsning, hvor folk enkelt kan finne frem til forskjellige temaer som f.eks 3D Design eller Worklogs. Forum: Jeg er litt usikker på om jeg skal beholde forumet som følger med standard i Drupal, eller om jeg skal legge inn phpBB3. Hva syntes dere? Språk: Når alle modulene jeg skal bruke er satt opp vil jeg begynne å oversette siden så den er som nærme 100% norsk som mulig. Annonser: Brukere skal kunne ha egne annonser i artiklene sine. Jeg håper dere vil komme med mange tips og tilbakemeldinger på siden =) Her er nettsiden mvh cohan Endret 17. mai 2009 av cohan Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Føler at det er noe som mangler på forumet, ellers en veldig bra side. Kanskje du kan avgrense forumet litt tydeligere.. Alle kategoriene flyter på en måte sammen, og det ser litt enkelt ut i forhold til resten av siden. Lenke til kommentar
cohan Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Føler at det er noe som mangler på forumet, ellers en veldig bra side. Kanskje du kan avgrense forumet litt tydeligere.. Alle kategoriene flyter på en måte sammen, og det ser litt enkelt ut i forhold til resten av siden. Takk for tilbakemelding. Det du sa der er akkuratt den følelsen jeg sitter med ang. forumet, og det er derfor jeg vurderer å legge inn phpBB. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Men det er ikke så mye som mangler tror jeg.. Kanskje bare noe mørkere farger over tittlene, noe à la dette: Endret 18. mai 2009 av Oxaren Lenke til kommentar
cohan Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Føler at det er noe som mangler på forumet, ellers en veldig bra side. Kanskje du kan avgrense forumet litt tydeligere.. Alle kategoriene flyter på en måte sammen, og det ser litt enkelt ut i forhold til resten av siden. Takk for tilbakemelding. Det du sa der er akkuratt den følelsen jeg sitter med ang. forumet, og det er derfor jeg vurderer å legge inn phpBB. Da har jeg pyntet opp tabellene i forumet litt. Har skiftet farge på både Forumkategoriene (Diskusjon, Tutorials etc.) og på forumene (Bilderedigering, 3D Design etc.). Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå så det litt bedre ut, kunne du skrevet noen innlegg på siden også, sånn at jeg kan se hvordan det ser ut? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva hvis du prøver å ha en mørkere farge på "Testemne", sånn at "Testemne" er mørkere enn "Testsvar" Lenke til kommentar
cohan Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Hva hvis du prøver å ha en mørkere farge på "Testemne", sånn at "Testemne" er mørkere enn "Testsvar" Har gått igjennom CSS filene, og det går ikke å endre bakgrunnsfargen på førsteposten. Stilen på alle postene er felles. Og min erfaring med CSS koding er nok ikke så god at jeg får fikset det. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 ok.. Men kanskje separert første posten med resten da? Gi den litt avstand mellom den første posten og svarene? Lenke til kommentar
cohan Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 ok.. Men kanskje separert første posten med resten da? Gi den litt avstand mellom den første posten og svarene? Fikk heller ikke det til. Men har lagt til ett mer avansert forum nå, og driver med å oversetter det til norsk. Skal også lage en egen style på forumet senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå