turbonissen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ønsker å kjøpe et objektiv med god zoom til mitt D40. Noen som har tips vedrørende hva jeg skal velge? Reiser til london om ei uke og tenker på å kjøpe der, kanskje noen kroner å spare. Tips og linker mottas med takk Andre Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Regner med at "god zoom" betyr lang tele, i så fall: Nikon 55-200 VR eller 70-300 VR, avhengig av budsjett. Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) takk for tips.. onsker forholdsvis lang zoom tar gjerne imot flere tips og linker folkens Endret 17. mai 2009 av boredandre Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Du har nettopp fått alle tipsene som er verdt å se på, så du trenger ikke flere. Og du trenger ikke linker. Det du gjør er å gå inn på noe som heter http://www.google.no, og deretter merker du teksten med et av tipsene du fikk. Så trykker du Ctrl-C, og deretter Ctrl-V for å lime det inn i "søkefeltet" i "Google". Så trykker du "Enter". Endret 17. mai 2009 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Du har nettopp fått alle tipsene som er verdt å se på, så du trenger ikke flere. Og du trenger ikke linker. Det du gjør er å gå inn på noe som heter http://www.google.no, og deretter merker du teksten med et av tipsene du fikk. Så trykker du Ctrl-C, og deretter Ctrl-V for å lime det inn i "søkefeltet" i "Google". Så trykker du "Enter". Har du en dårlig dag kanskje? Endret 18. mai 2009 av boredandre Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Niks, en topp dag. Men jeg er ikke fan av folk som er så late at de ikke engang kan søke på nettet selv, og som spesifikt ber om linker å trykke på. Det er for dumt. Og igjen: Du har fått de tipsene som er verdt å se på. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Vil bare si, ligg unna Tamron 70-300!! Hadde to av de,begge var like dårlige! Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) "Niks, en topp dag. Men jeg er ikke fan av folk som er så late at de ikke engang kan søke på nettet selv, og som spesifikt ber om linker å trykke på. Det er for dumt. Og igjen: Du har fått de tipsene som er verdt å se på." Det skumle fjellet.. les dette: https://www.diskusjon.no/index.php?act=anno...f=208&id=35 Fint at du føler deg bedre i dag da Er ikke for "lat" til å søke. Har søkt masse etter dette emnet uten egentlig å finne det jeg er på utkikk etter. Jeg liker ikke at noen skal heve seg selv over andre som lurer på noe. Er fryktelig irriterende. For alt jeg vet så kan det være masse andre aktuelle objektiver. Les: "som jeg vet".. Jeg er altså ikke sikker. Derfor spør jeg. Linker til reviews og nettbutikker er veldig aktuelle pga. at ikke alle relevante treff dukker opp blandt de 1000 øverste i google Endret 18. mai 2009 av boredandre Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Vil bare si, ligg unna Tamron 70-300!! Hadde to av de,begge var like dårlige! Takk for tipset Kjell Noen som kan anbefale en butikk i London med godt utvalg og gode priser på objektiver? Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Her er en link til alle objektiver som gir AF på ditt kamera: http://www.nikonians.org/forums/dcboard.ph...;topic_id=13319 Der er bare å velge og vrake. Andre objektiver enn dette er ikke vits i å kjøpe for en vanlig "amatørfotograf". (For andre enn dette gir ikke autofokus, som sagt). PS! Du burde virkelig høre på førstemann som svarte deg. Det er lite poeng med "godt utvalg" i en butikk når det fortsatt er de to objektivene der som anbefales av de fleste erfarne Nikonfolk. Endret 18. mai 2009 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 bruk søkeordene "camera store london" i google. Alternativt kan du søke på butikk london her på forumet. I det hele tatt er jeg enig med detskumlefjellet, søk er undervurdert, både på nettet og på forumet. Husk at du bare kan ta med deg verdier for til sammen 6000,- når du har vært i utlandet, det overskytende beløp skal det betales for (altså gå på rødt...) Hvis du da kjøper et objektiv med "god zoom" (Nikkor 14-24mm, 12-24mm, 70-300mm, 70-200mm er alle "gode zoomer" men med forskjellige bruksområder)så skal du faktisk deklarere dem i tollen hvis du er lovlydig. Og det vil du vel være? Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 bruk søkeordene "camera store london" i google. Alternativt kan du søke på butikk london her på forumet. I det hele tatt er jeg enig med detskumlefjellet, søk er undervurdert, både på nettet og på forumet. Husk at du bare kan ta med deg verdier for til sammen 6000,- når du har vært i utlandet, det overskytende beløp skal det betales for (altså gå på rødt...) Hvis du da kjøper et objektiv med "god zoom" (Nikkor 14-24mm, 12-24mm, 70-300mm, 70-200mm er alle "gode zoomer" men med forskjellige bruksområder)så skal du faktisk deklarere dem i tollen hvis du er lovlydig. Og det vil du vel være? Helt enig i at søk er undervurdert, men når man har søkt og fortsatt ikke finner det man leter etter må det være lov å spørre uten å få spydige svar:) Da er det bedre å ikke svare på en post. Takker for tips, og klart jeg vil være lovlydig Lenke til kommentar
turbonissen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Her er en link til alle objektiver som gir AF på ditt kamera: http://www.nikonians.org/forums/dcboard.ph...;topic_id=13319 Der er bare å velge og vrake. Andre objektiver enn dette er ikke vits i å kjøpe for en vanlig "amatørfotograf". (For andre enn dette gir ikke autofokus, som sagt). PS! Du burde virkelig høre på førstemann som svarte deg. Det er lite poeng med "godt utvalg" i en butikk når det fortsatt er de to objektivene der som anbefales av de fleste erfarne Nikonfolk. Hører på førstemann som svarte jeg, men siden jeg har lite\ingen erfaring med dette, så spurte jeg derfor om flere tips. Takk for kjempeflott link, akkurat det jeg var på utkikk etter Men nå begraver vi stridsøksen. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvilken stridsøks? Den linken er veldig nyttig, og alle D40/D40x/D60-eiere burde egentlig fått den utdelt ved kamerakjøpet for å unngå forvirring om kompatible objektiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå