Danarki Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg har nå vært arbeidsledig siden Januar. Jeg har tidligere jobbet (i ca 2,5 år) med Telemarketing men klarer ikke dette lengre da psyken sier stopp. Jeg har vært i kontakt med flere bemanningsbyråer som alle blir kjempeimponert over TM kvalifikasjonene mine og jeg har fått flere henvendelser om å drive med nettop dette, men det går jo ikke. Jeg har ingen formell utdannelse og sliter derfor med å finne en jobb som kan virke meningsfyllt og interessant, så jobbsøkingen har slått seg i vranglås. Jeg har sett litt på mulighetene for å ta en teknisk utdannelse men jeg mangler fag fra VGS (matte, fysikk og kjemi) for å kunne begynne et nytt utdannelsesløp. Er det noen som vet om jeg kan melde meg opp som privatist og fortsatt motta dagpenger? Det vil isåfall være snakk om å lese helt på egenhånd samtidig som jeg fortsetter med jobbsøk. Jeg finner ikke noen informasjon om dette hos NAV sine hjemmesider og de er selvfølgelig helt umulige å få i tale på telefon. Takker for svar Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hvis NAV er umulig å få tak i, så kanskje du kan prøve hos utdanningsdirektoratet? Selv om de sikkert ikke vet, men man kan alltid gjøre et forsøk. Ellers ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal få dagpenger hvis du tar fag som privatist så lenge du fortsetter jobbsøket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå