Gå til innhold

Oppgradering av pc.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst å oppgradere pc'en min litt siden den har begynt å bli litt utdatert.

Nåverende komponenter:

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 dual core 4200+ 2.21 GHz.

Ram: 3 GB

GeForce 8500 GT 512 mb.

Hd: 700 gb.

Hovedkort: K9N Neo V3.

Føler at jeg ikke trenger mer RAM eller større plass på den, men kanskje ny prosessor eller skjermkort.

Kunne noen hjelpe meg med å oppdatere noen nye komponenter?

Tror ikke jeg vil oppdatere for mer enn 1000 kroner i denne omgang.Så kanskje det bare blir EN ny komponent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt en titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104203

Også kanskje vurdert den billigste maskinen der. Det blir riktignok en del mer enn 1000,- (nesten 5 ganger så mye), men det er i alle fall en oppgradering.

Hvis du i tillegg da tar vare på harddisken din, kanskje kabinett, minne og skjermkort. Tastatur og mus, skjerm etc har du sikkert også fra før. Også bytter du hovedkort + prosessor i første omgang. Også kan du følge opp med bedre skjermkort når du får mer penger.

Lenke til kommentar

Tja, ligger vel noe i det at hovedkortet mitt er ganske så gammelt.

Jeg har lenger ikke peiling på pc-deler. hadde stor kompetanse før da jeg hadde tid til det, men siste året/årene har jeg ikke kunnet fulgt med.

Spesielt hovedkort er jeg helt blank på..

Hva anbefaler dere når det kommer til hovedkort?

----------

Du som sendte link til den andre med de 3 pc'ene: Har langt ifra råd til det der nå når jeg ikke får stipend lengre og må begynne å jobbe samt konserter osv i sommer, men er enig med deg at kanskje jeg skal bytte ut hoved + prosessor først.

Lenke til kommentar

Er vel lite økonomisk forsvarlig å begynne å oppgradere den pc'n litt etter litt. Her må det en total overhaling til, med ny cpu, hovedkort og skjermkort.

Det kan tilogmed tenkes du må ha ny strømforsyning...

Kan selvfølgelig kjøpe et skjermkort til 1000kr, det vil du merke ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...