Bakitafrasnikaren Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Finnes det en løsning som lar mindreårige handle i nettbutikker med bankkortet sitt? Jeg fikk svaret "nei" når jeg konsulterte banken min. Men jeg spurte aldri om dette er deres egen policy, eller om det er lovverket som har satt regelen. Ja, finnes det en løsning som lar meg handle i nettbutikker? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 nei. postoppkarv. ellers må du spørre mor eller far. og det er bare bra i mine øyne. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 En kompis har et ungdomskort(Visa Electron) fra Nordea som funker som Visa på nettet. Så Nordea sine kort tillater handel på nettet. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg fikk en Paypal.com konto av foreldrene mine, sånn løste jeg det. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 En tidlig alder med mye handel og shopping, så fikk jeg sjekke ut mye rart. Nettbank fra Postbanken og Nordea sitt Visa Electron kort for netthandel. Eneste som ikke funker er pokerspilling. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 nei. postoppkarv. ellers må du spørre mor eller far. og det er bare bra i mine øyne. Det er svært sjeldent man har muligheten til å bestille varer med postoppkrav fra utlandet. Hvorfor er det at mindreårige ikke skal kunne handle på internett? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Det er svært sjeldent man har muligheten til å bestille varer med postoppkrav fra utlandet. Hvorfor er det at mindreårige ikke skal kunne handle på internett? Fant dette på Forbruker Europa Bloggenhttp://www.forbrukereuropa.no/blogg/?p=210 hvor det stod dette: Loven sier nemlig at ungdom under 18 ikke kan stifte gjeld. Det betyr at du ikke kan gjøre kredittkjøp (bruke penger du egentlig ikke har), kjøpe noe på avbetaling eller inngå bindende avtaler. Et World of Warcraft-abonnement er et eksempel på bindende avtale som trekker penger fra kontoen en gang i måneden. Dette kan ikke ungdom under 18 år gjøre med egne kort.Det er butikken som er ansvarlig for å sjekke at kunden er gammel nok. Men når du er over 15, har du i hvert fall rett til å bruke penger du har tjent til det du ønsker. Du kan for eksempel kjøpe cd-er, spill, filmer og andre varer på nettet hvis varene sendes med en regning i posten. Du kan lese resten på linken over. Natrich Endret 17. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Chiasm Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nordeas ungdomskort (Visa Elektron) fungerer som nevnt i nettbutikker. Har handlet på nett i snart 10 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå