MrAvionics Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Hei. Skal kjøpe noe fra Denne siden. Men Det er USD som er valuttaen? Har postbanken visa, koster det noe ekstra å handle med dollar, eller er det den kursen som står under sjekk/overførsel på denne siden? Edit: er det moms og toll? Andre avgifter? Endret 18. mai 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 N0en som vet råd? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Så lenge du handler for under 200 kr er det ingen moms, prisen som står der er i USD.Raten kommer an på banken/kredittkortet ditt , du kan sjekke på banksiden din. Over 200kr er det 24 % moms på det meste tror jeg, kommer an på hvilke varer du kjøper,noen varer er vel 12 % også, men tror det er mat o.l så det gjelder vel ikke i dette tilfelle. Har selv handlet der en gang og det gikk helt fint, litt lang leveringstid, men det er jo bare å beregne..Siden er forøvrig amerikansk tror jeg, ikke kinesisk Endret 24. mai 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Så lenge du handler for under 200 kr er det ingen moms, prisen som står der er i USD.Raten kommer an på banken/kredittkortet ditt , du kan sjekke på banksiden din. Over 200kr er det 24 % moms på det meste tror jeg, kommer an på hvilke varer du kjøper,noen varer er vel 12 % også, men tror det er mat o.l så det gjelder vel ikke i dette tilfelle. Har selv handlet der en gang og det gikk helt fint, litt lang leveringstid, men det er jo bare å beregne..Siden er forøvrig amerikansk tror jeg, ikke kinesisk Ok. Når man handler over 200, betales momsen automatisk da? er det ingen toll? Siden er forøvrig amerikansk tror jeg, ikke kinesisk Men uansett lager i Hong Kong Endret 24. mai 2009 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Er litt usikker på om det kommer Toll-avgift, jeg handlet for under 200 kr.. Men lurer på om det er tollavgift fra de landene som ikke er med i EU eller EØS. Men hva den ligger på aner jeg ikke, sjekk på tollvesenet.no. Det kommer mest sannsynlig moms med i prisen på varen,men hvis ikke er det vel bare å plusse på 25% Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) husk at i tillegg til moms på 24% så kommer det er fortollingsgebyr. disse satsene ligger på ca 100 og 200 kr, avhengig om verdien på tingene er under eller over 1000 kr. Endret 24. mai 2009 av Sangesland Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Har handlet masse fra dealextreme.com og har aldri opplevd å måtte betale uventede gebyrer. Alt jeg har betalt er det som står på siden. Anbefaler deg å ta en titt innom denne tråden for mer info. Det er også verdt å vite at norges tollvesen regner etter egne valutakurser. http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO Endret 24. mai 2009 av BooBass Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Har handlet masse fra dealextreme.com og har aldri opplevd å måtte betale uventede gebyrer. Alt jeg har betalt er det som står på siden. Anbefaler deg å ta en titt innom denne tråden for mer info. Det er også verdt å vite at norges tollvesen regner etter egne valutakurser. http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO Tar banken noen gebyrer når man handler på nett i utland? Bruker postbanken VISA Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Det må du nesten sjekke med de, gå inn på prislisten på visa kortene. Finner du helt sikkert på hjemmesiden deres eller i nettbanken din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå