Gef Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei! Hadde en Topic her for en stund siden der jeg ikke fikk en PROMISE ULTRA TX2 PC133 RAID til å funke på mitt sugne MSI648MAX. Har nå byttet kort til et som heter ST Lab PCI ATA 133 RAID IDECard. Problemet før var at Promise kortet ikke ville finne noen hd'er på pc'en min, det vil derimot den nye kontrolleren. Det som er problemet er at jeg ikke får instalert en driver til kontrolleren. Står bare at denne filen har ikke noe informasjon om hardwaren, det er altså driveren fra disketten som fulgte med. Har prøvd at windows skal søke etter driver automatisk og jeg har prøvd å gjort det manuelt, men wizzarden vil ikke ta i bruk drivere som ligger på disketten. Hva kan jeg gjøre? er det noen plasser på nettet som jeg kan hente en driver som fungerer eller er det noe jeg gjør feil? Har Windows XP SP1 English DX9.0 Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvis kortet bruker chip fra SiliconImage finner du antakeligvis en driver her: http://12.24.47.40/ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Hvis kortet bruker chip fra SiliconImage finner du antakeligvis en driver her:http://12.24.47.40/Hvordan kan jeg finne ut om kortet bruker en chip fra SiliconImage? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det står SiliconImage med store bokstaver på chipen. :wink: Også står modellnummeret under. Feks Sil0680-ogetellerannet. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Det fulgte med ett prog som heter SilCfg...ikonet er en blå mann...da er det vel det da...? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 ...og hvilken av de Sil driverene skal jeg velge? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Så lenge det er et ATA133 m/RAID og ganske sikkert elektronikk fra SiliconImage skal du bruke driveren som ligger under "Sil0680/0680A". Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Har installert denne hardisken viser ikke enda, men skal jeg kanskje reboote pc'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå