Gå til innhold

Videoredigering av MPG4 filer

Anbefalte innlegg

Jeg har videokamera og Adobe Premiere CS3. Jeg har tidligere hatt et miniDV kamera, og har hentet ut filene mine som avi-filer. Nå har jeg kjøpt meg en nytt kamera med SD-minnekort, og filene blir automatisk lagret som MP4-filer. (MPG-4)

Problemet mitt er at Adobe premiere CS3 ikke støtter disse filene, så da må jeg konvertere filene mine, og deretter konvertere tilbake etter å ha gjort ferdig redigeringen i premiere (for jeg skal laste opp på nettet etterpå).

Noen spørsmål:

1) Blir filmene dårligere for hver gang jeg konverterer? For resultatet blir dårligere for hver gang, i forhold til når jeg hadde avi som utgangspunkt.. (jeg bruker et konverteringsprog. som heter SUPER).

2) Noen som vet om et gratis program som konverterer fra MP4 til avi på en bra måte? Jeg bruker som sagt SUPER, men her kan jeg bare konvertere fra MP4 til WMW

3) Dersom jeg går opp til premiere CS4, har denne mulighet til å redigere MP4 filer?

På forhånd takk for svar :)

Endret av Stigi81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det kan være at jeg har gått glipp av noe, men jeg har nå lastet ned prøveversjonen av CS4.

Jeg får fortsatt ikke importert mine MP4-filer. Så enden på visa er da at jeg må konvertere filene uansett? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Og hvilket filformat vil folk anbefale at jeg bruker når jeg skal eksportere prosjektet mitt, for å legge det ut på youtube?

Jeg vil ha best mulig kvalitet på minst mulig plass (for raskest mulig opplasting).

Jeg lager snutter på ca 5 minutt, og størrelsen bør ikke være mer enn 100 mb.

Noen av disse som kan anbefales: ?

FLV / F4V

H.264

Uncompressed AVI?

Ser ut som det er disse videoformatene CS4 kan eksportere til? I tillegg til Microsoft AVI?

Takker for tips og svar :)

Lenke til kommentar

Få deg VirtualDubMod 1.6.0.0 og AviSynth 2.5.8.

Åpne først kildefilen og gå til Video - Stream List, kjør ut lyden derfra.

Deretter om lagre dette som et AviSynth skript.

DirectShowSource("C:\filnavn")[code]

Lagre det som en ".avs".

Om du skal redigere det åpner du ".avs"'en i VirtualDubMod og lagrer den som en .avi ved bruk av Huffyuv 2.1.1 kodek'en, gjerne den som har CCESP 0.2.5 patchen også er den klar for redigeren.

For å lagre den som et klipp uten redigering bugner det av XviD guider på nett så du får ta noen kjappe søk, eventuelt lese på Doom9.net

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...