Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg skal arrangere et 7-persons lan nå, og jeg lurer på hvor mange mbps hastighet jeg bør ha. Jeg er helt nybegynner på nettverk og sånn. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hva skal dere bruke linjen til? Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Hva skal dere bruke linjen til? Det blir vel mest spilling av CSS Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hvilken linje har du på nettet i dag da? du burde ha mest mulig upload, fiber 10/10 vil kunne holde greit, til cs spilling. Litt vanskelig å si noe presist ettersom at jeg ikke vet så mye om CSS-s bruk av båndbredde. På gamle cs regnet vi 0.2mbit pr maskin, for å være sikker. Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Vet ikke hva jeg har i dag Som sagt har jeg ikke peiling på nettverk, men hva vil trengs hvis for eksempel 5 stykker spiller css eller lignende samtidig som 2 stykker surfer? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du burde først finne ut hva du har i dag, kommer an på surfingen, men med dagens linjer burde det ikke være noe problem. Test linjen din på http://www.bredbandskollen.se/ Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Vet ikke hva jeg har i dag Som sagt har jeg ikke peiling på nettverk, men hva vil trengs hvis for eksempel 5 stykker spiller css eller lignende samtidig som 2 stykker surfer? her edit: >< Endret 17. mai 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Nå er jeg på trådløst nett, og fikk en opplastingshastighet på 0,32mbit/s og opplasting på 2,07 mbit/s For meg høres det veldig dårlig ut. Vil det være nok båndbredde da hvis 7 maskiner kobler seg på en switch? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Nå er jeg på trådløst nett, og fikk en opplastingshastighet på 0,32mbit/s og opplasting på 2,07 mbit/s For meg høres det veldig dårlig ut. Vil det være nok båndbredde da hvis 7 maskiner kobler seg på en switch? internett, nei. til lokal spilling betyr det ingenting. Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Nå er jeg på trådløst nett, og fikk en opplastingshastighet på 0,32mbit/s og opplasting på 2,07 mbit/s For meg høres det veldig dårlig ut. Vil det være nok båndbredde da hvis 7 maskiner kobler seg på en switch? internett, nei. til lokal spilling betyr det ingenting. Så det vil si at hvis alle spiller samtidig imot hverandre, vil det være nok? Unnskyld at jeg ikke forstår Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Om CS-serveren står utenfor lokalnettverket blir dette snitt på 295Kbit/s = 36KByte/s per maskin i nedlasting, opplasting blir det 43Kbit/s = 5,4Kbyte/s Etter litt googling fann eg at det var nokre stundenter som hadde testa dette. Gammel CS-versjon 1.6 så var forbruket av nedlastning ( frå server til klient) ca 6,5Kbyte/s Og motsatt (frå klient til server) 2,7Kbyts/s Om det er "nye" CSS som blir kjørt er det stor saynligheit at ein må plusse på litt på begge tala. Men for 1.6-versjonen skal den internettlinja holde. MEM om ein begynner å laste ned noko så er det fort gjort å få heile nettverket til å gå i dass sidan opplastninghastigheiten er så lav som 302Kbit/s. Edit: Om den eine maskina i lanet kjører CS-serveren så betyr det ingenting, då dere vil i værste fall ha berre 100Mbits tilgjengeleg. Altså 32ganger større kapasitet internt enn kva du har mot internett. Endret 17. mai 2009 av Jankee Lenke til kommentar
Golden_eagle Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Tusen takk Du har nettop letta en 20 tonns bekymring fra mine skuldre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå