Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvor mange mbps bør jeg ha for et 7-persons lan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken linje har du på nettet i dag da? du burde ha mest mulig upload, fiber 10/10 vil kunne holde greit, til cs spilling. Litt vanskelig å si noe presist ettersom at jeg ikke vet så mye om CSS-s bruk av båndbredde. På gamle cs regnet vi 0.2mbit pr maskin, for å være sikker.

Lenke til kommentar
Nå er jeg på trådløst nett, og fikk en opplastingshastighet på 0,32mbit/s og opplasting på 2,07 mbit/s

For meg høres det veldig dårlig ut. Vil det være nok båndbredde da hvis 7 maskiner kobler seg på en switch? :(

internett, nei. til lokal spilling betyr det ingenting.

Lenke til kommentar
Nå er jeg på trådløst nett, og fikk en opplastingshastighet på 0,32mbit/s og opplasting på 2,07 mbit/s

For meg høres det veldig dårlig ut. Vil det være nok båndbredde da hvis 7 maskiner kobler seg på en switch? :(

internett, nei. til lokal spilling betyr det ingenting.

Så det vil si at hvis alle spiller samtidig imot hverandre, vil det være nok? Unnskyld at jeg ikke forstår :dontgetit:

Lenke til kommentar

Om CS-serveren står utenfor lokalnettverket blir dette snitt på 295Kbit/s = 36KByte/s per maskin i nedlasting, opplasting blir det 43Kbit/s = 5,4Kbyte/s

Etter litt googling fann eg at det var nokre stundenter som hadde testa dette.

Gammel CS-versjon 1.6 så var forbruket av nedlastning ( frå server til klient) ca 6,5Kbyte/s

Og motsatt (frå klient til server) 2,7Kbyts/s

Om det er "nye" CSS som blir kjørt er det stor saynligheit at ein må plusse på litt på begge tala.

Men for 1.6-versjonen skal den internettlinja holde.

MEM om ein begynner å laste ned noko så er det fort gjort å få heile nettverket til å gå i dass sidan opplastninghastigheiten er så lav som 302Kbit/s.

Edit:

Om den eine maskina i lanet kjører CS-serveren så betyr det ingenting, då dere vil i værste fall ha berre 100Mbits tilgjengeleg. Altså 32ganger større kapasitet internt enn kva du har mot internett.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...