SilentNET Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Oversikt over komponenter til ny datamaskin SilentNET spillmaskin 2009 Kabinett: Antec Performance One P182 - [ bilde ] [ Pris: 1 187,- ] Strømforsyning: Seasonic M12D 850 W - [ bilde ] [ Pris: 1 993,-] [ Multicom ] Prosessor: Intel Core i7 920 - [ bilde ] [ Pris: 2 390,- ] Prosessorkjøler: Thermalright ULTRA120 Extreme - [ bilde ] [ Pris: 495,- ] [ Netshop ] Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 285 - [ bilde ] [ Pris: 2 772,- ] Hovedkort: EVGA X58 3X SLI - [ bilde ] [ Pris: 2 294,- ] Minne: Corsair Dominator DDR3 (3x2GB) - [ bilde ] [ Pris: 1 369,- ] Optisk enhet: Plextor PX-860SA - [ bilde ] [ Pris: 399,- ] Lagringsenhet: Intel X25-M 80 GB SSD - [ bilde ] [ Pris: 2 806,- ] x2 Total kostnad: 18 511,- pluss frakt. Maskinen er satt sammen med tanke på spill, men den skal også kunne brukes til de fleste applikasjoner, og by på jevnt god ytelse uansett oppgave. I tillegg kommer ekstra kostnader til skjerm, tastatur, mus, høyttalere og annet tilbehør. Maskinen ovenfor er beregnet for meg, og har derfor ingen harddisk for lagring av store mengder data f.eks. Målet er å få en stabil og god plattform, med muligheter for videre oppgraderinger på et senere tidspunkt. Flere av disse komponentene har jeg fra før, fra min nåværende maskin, og prisen sånn totalt sett vil derfor være noe lavere. Andre vil kanskje bytte ut noen av disse med andre og nyere produkter som er tilgjengelig nå, men som ikke var det den gangen. Den opprinnelige maskinen har kabinett, lagringsenhet og prosessorkjøler fra listen over. I tillegg til en del kabler, og vifter, som vil bli brukt opp igjen. Det meste er ganske rett fram og selvforklarende. De to diskene skal settes opp i raid 0 for økt ytelse, og skal brukes som systemdisk. Installasjon av operativsystem, programvare og spill. All form for lagring ut over dette blir gjort på NAS, som har mer enn nok plass, i motsetning til denne maskinen. Maskinen skal ha et relativt lavt støynivå, samtidig som den gir nok ytelse til å ikke begrense mulighetene for spilling. ** Dette er ikke på noen måte spesielt bang for bucks, og man vil kunne få tilnærmet lik ytelse for betydelig mindre penger! ** PS: Prisene er hentet den 17. mai 2009, fra Amentio, med mindre annet er spesifisert. Endret 17. mai 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg