Gå til innhold

SE P1i snart død, erstatter muligheter?

Gjest Slettet+2345tsdfg

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2345tsdfg

På tide å registrere seg etter å ha smuglest gjevnlig . .

Min Kjære/fordømte/forhatte men grei nok P1i har begynt å vise tegn på sin avgang, blåtann vill ikke, meldinger blir ikke sendt, men havner gjerne i drafts eller outboks, og nå har den begynt å slå seg av etter eget ønske. Du kan si mye stygt om P1i, men tastaturet er kjekt, godt med alarmfunksjoner, grei batteritid, med litt godtvilje så . .

Krav til ny telefon : Kamera som er bedre eller like ille som på P1i, querty eller dual, men ikke som på blackberry pearl, kalender, alarmer og tilsv som på P1i innebygget eller enkelt å legge til. Helst syncbar med mac, men har eee 901 så alt går ..

Og ja den SKAL være mer responsiv ;)

Takker.

Som jeg gleder meg til å bruke hammer på P1´en når jeg får ny telefon ..

vha

Endret av Slettet+2345tsdfg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2345tsdfg

Får fylle på med info siden det ikke var noe svar å få enda . . .

Har sett på E71, virker ikke dum, har mer funksjoner en jeg sikkert trenger, men har qwerty tastatur, wlan, grei skjerm, bra batteritid. Kamera på den skal vistnok være passe, men P1i har ikke noe kremkamera den heller. Det som derimot stopper meg litt er SAR verdien, kan bruke handsfree, men uansett ikke pluss i boka, og min gamle Eriksson R310i grilla godt så det husker jeg enda hvordan det kunne føles.

HTC har og ett og annet, den nye snap virker heller ikke dum, men som langtids macbruker så popper skepsisen opp mot windows mobile allerede før jeg har sett på siste versjon, hadde en Qtec 8300 i et halvt års tid, greit nok men imponerte meg ikke mer en P800 egentlig.

Burde kansje bare holde kjeft å få meg en vanlig mobil med godt batteritid og vanlig tastatur.

Er vel som da jeg jobba i butikk og pusha digitalkamera, Det beste kamera er det du ikke har kjøpt :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder SAR verdier så tror jeg ikke det er noe du skal bekymre deg for. De blir registrert ved maks effekt på radiosender. I de fleste tilfeller trenger ikke radiosenderen å være på maks da man som regel har god dekning. I praksis betyr egentlig en høyere SAR verdi at mobilen bør ha bedre dekning enn en med lavere SAR verdi, men dette avhenger jo da også av antenneutforming og hvor mye plast som ligger utenpå antennen.

Når det gjelder telefon, og dine spesielle krav, så lurer jeg på om du kanskje er i markedet for en full-tastatur androidtelefon. F.eks. HTC dream, eller lignende. F.eks. denne (hvis man kan få hendene sine på den): http://apcmag.com/breaking_first_australia...ne_revealed.htm (Kogan Agora).

Jeg er mer opptatt av at brukergrensesnittet skal fungere, enn hvordan tastaturet er. Det er selvsagt viktig at tastaturet skal gå an å skrive på, men om grensesnittet er elendig, så hjelper det fint lite å ha verdens beste tastatur. Ulike layouter kan man jo fint venne seg til i løpet av en ukes tid.

Lykke til med jakten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

Takk for input :)

E75 virker absolutt spennende, men hva kan den som E71 ikke kan, sånn egentlig i praktisk bruk?

Prisen ligger å vipper i forhold til hva jeg har lyst å legge i, en telefon er en bruksgjenstand og sluppet ned blir den nok :)

Ang sar så får jeg vel ordne meg et bluetooth handsfree, micen på mange av dagens telefoner er ofte ugreit plassert, akkurat det er dumt på P1, P800 var enda verre, all bakgrunnsstøy kom med .. hysterisk morsomt om sommeren når det er et surt trekspill på hvert et hjørne i byen ;)

vha

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+2345tsdfg

Merkelig nok har P1i fungert helt strøken siden de siste ukene, virker som at harde trusler, gjevnlig tømming av inn/sendt boks hjelper og ikke ha mer en 3-4 programmer oppe samtidig.

Men spes fort går det ikke.

Venter i spenning på tester av HTC Snap, Nokia E55 og Palm Pre.

vha

Lenke til kommentar
Merkelig nok har P1i fungert helt strøken siden de siste ukene, virker som at harde trusler, gjevnlig tømming av inn/sendt boks hjelper og ikke ha mer en 3-4 programmer oppe samtidig.

Men spes fort går det ikke.

Venter i spenning på tester av HTC Snap, Nokia E55 og Palm Pre.

vha

er det noen råe programmer du vet om til p1i?:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

vha

er det noen råe programmer du vet om til p1i?:)

I grunn ikke, kjøpte den mest pga tastaturet og at den hadde det jeg trengte av funksjoner.

Av ekstra programmer er det vel Gmail og puTTY blir brukt en gang i blant.

Tror nok andre her eller den store P1i tråden vil gi deg bedre innput.

Som de sier "Google er din venn" :D

vha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...