Cax Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Med mindre du er veldig opptatt av bildekvalitet i veldig dårlig belyste situasjoner, kommer du ikke til å bli skuffet. Det kommer jo gjerne an på objektiver her da. Med et 2,8-3,5-objektiv vil det alltid være bedre enn et D300 med et 4-5,6. Angående sensorer, så er det de døde pixlene som fører til at store sensorer er så dyre. Ikke bare koster en fullformatsensor i utgangspunktet 4 ganger så mye fordi den er 4 ganger så stor, men det er også mye høyere sannsynlighet for at det er feil på den, slik at mange flere sensorer må forkastes. Hvorvidt det er feil på sensoren som du får handler vel bare om kvalitetsstandarden hos produsenten. Lenke til kommentar
sarc Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Ser at MPX har kameraet til 6.4k .. Fristende å bestille.. Klikk deg heller over til Japan Photo, dei har 50+ på lager. http://www.japanphoto.no/product/digital-s...-620-m-14-42mm/ Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Til prisen av olympus, er det noen kokurrenter verdt å vudere? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Til prisen av olympus, er det noen kokurrenter verdt å vudere?Pentax K20D og Sony A700 er verdt å vurdere, men optikken som følger E-620 er litt bedre. Ellers ville jeg også kikket på E-520, den kan du få veldig rimelig nå, og heller putte pengene i enda bedre optikk. E-520 med 14-54 koster ikke så veldig langt unna en E-620, men gir deg bedre optikk som kan være med i fremtiden. Du får i stor grad det samme som i E-620, men et litt større kamerahus, mister vridbar skjerm og litt dårligere søker. Selv har jeg Samsung GX-10, ekvivalenten til Pentax K10D, og er meget godt fornøyd med det. Pentax sin store styrke ligger i brukervennlighet og ergonomi, i tillegg til konkurransedyktig bildekvalitet. Kit-optikken er god, men jeg merker også stor forskjell til dyrere optikk. Jeg vet ikke hva jeg ville valgt i dag, men da jeg kjøpte var det egentlig bare Pentax og Nikon som var aktuelle (og jeg solgte en Nikon for å kjøpe Samsung/Pentax). I dag ville helt klart Olympus vært med i kampen. K20D er et mer profesjonelt hus en E-620 og E-520, med værtetting og flere funksjoner på utsiden av kamerahuset. Om dét er en fordel eller ulempe for deg, må du selv avgjøre. Lenke til kommentar
dags Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det som gir deg mest valutta for pengene om du får tak i det lenger tror jeg er Nikon D40 i et kit. Jeg har sett dette solgt til under 2K. Alternativt kan også Olympus E-420 eller E-510 med 14-42 og 40-150 kit gi deg svært god valutta. Men jeg tror nok E-620 med enten ZD 14-54mkII eller ZD 12-60swd er det mest spennende alternativet. Ikke glem ekstra blits! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Takker alle for glimrende svar.. Noen som har link til gode skandinaviske tester av E-620? Endret 20. mai 2009 av Patience Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Da ser det ut til å gå mot en løsning: http://www.expert.no/product/product.aspx?...l_fasteannonser 2-kit med kamera.. Ser ut til å være mest for pengene... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) 2-kit med kamera.. Ser ut til å være mest for pengene...Ser meget bra ut det! Regner med å se det til helgen? :-) Edit: husk minnekort :-) Endret 22. mai 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg er oppe i Tromsø i konfirmasjon til min kjære nevø, så jeg kommer ikke i helgen desverre ;-/ Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg er oppe i Tromsø i konfirmasjon til min kjære nevø, så jeg kommer ikke i helgen desverre ;-/Reiser feil vei, huff og huff :-) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Ja desverre, og jeg har vært lat på intraen. Så jeg har ikke skreket ut.. :-) Si fine ting om meg der da.. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Fått svar på det jeg lurte på.. Overskrift/topicendring: Noen som HAR E-620? Inntrykk? Anbefales ja/nei? annet? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Kan anbefale Fotografis test av E-620. Fås på Narvesen. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Kan anbefale Fotografis test av E-620. Fås på Narvesen. Eller nærmeste bibliotek. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Fant denne fine oversikten som viser forskjellen mellom de ulike kameraene. http://www.dcresource.com/reviews/olympus/e620-review/ Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Hvordan stiller en mindre sensor opp mot en større en med tanke på støy i lavlysområder på lav ISO? EDIT: Så det i bold nå Endret 3. juni 2009 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ikke like bra, gitt samme oppløsning og samme teknologiske nivå. D3 er bedre på høy ISO enn D300, men E-3 er klart bedre enn Canons 1Dsmk1, på grunn av bedre teknologi. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg har fått låne en E-620 som skal testes ut i en uke eller to. Jeg kommer til å poste bilder i junifest-tråden min de dagene jeg bruker det; og det kan slenge inn et og annet bilde på juni-bilde tråden. Tom Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg kjøpte et E-620 for noen dager siden til seks tusen på Lefdal med 14-44mm - objektivet, så hvis noen har noen konkrete spørsmål er det bare å fyre løs. Det er mitt første speilreflekskamera, så bildene mine er nok ikke mye å skryte av enda, men for de som har lyst å titte ligger det et par bilder på min flickr-side. http://www.flickr.com/photos/40039784@N05/ Lenke til kommentar
Cax Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Du ser ut til å være godt igang. Det er forøvrig ganske mye av mitt som også blir kvadratisk etter utsnitt. Det er overraskende hvor ofte det er det som passer best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå