Gå til innhold

Mediedekningen av MGP kontra andre viktigere problemstillinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han vant for fedrelandet. det er stort. kan sammenlignes med at norge vinner fotball EM!

Han er faktisk ikke helt norsk da. Ikke ble han født her i landet heller :ermm:

Han snakker norsk. Han føler seg norsk. Han har statsborgerskap i Norge. Hva mer vil du ha? At han kan føre ætten sin 11 generasjoner tilbake? Lykke til med det.

Forøvrig har Phax og roberth helt rett. Media skriver først og fremst om det de kan tjene penger på, dernest katastrofer. De holder ikke helt kjeft, men det blir selvsagt ikke prioritert når "verdens største musikkfest", går av stabelen. Mange klikk å hente fra MGP. Noe de sårt trenger i disse finanskrisetidene.

Bedre det enn at de havner på trynet ned i gjørmen slik at vi bare sitter igjen med DN. Da blir det mye nyansert journalistikk her i landet.

Erger meg selvsagt masse over DB og VG sin uendelige halvkyniske og profittdrevne vinkling, det er derfor jeg gjerne søker meg til andre eksterne kilder. BBC sin nettside er faktisk ganske så velfungerende, der de prøver å dekke det meste. Nammenamm.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Jeg synes det blir så merkelig å ha med Israel på dette når det tross alt er en Europerisk konkurranse. Hvis Israel skal være med, burde også USA også være med, og da burde vel strengt tatt Australia også være med?

Teit å "være snill" og slippe inn naboen, selv om han ikke er en del av gruppen, bare fordi man får dårlig samvittighet. For hva med naboen bortenfor?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva trådstarter klager over. Vil du virkelig ha flere nyheter og artikler om Afrika? Jeg tror at de fleste er lei av alt styret om fattigdom og krig, så jeg ser virkelig ikke problemet med å ha litt gladnyheter i blant. At 13 personer i Somalia dør, er rett og slett ikke interessant.

Lenke til kommentar
Ja huff, vi burde bare ha nyheter og bilder av ihjelsprengte barn. 24/7.

Der traff du spikeren på hodet, gitt.

Flott at du forsto at siden jeg ikke ville ha flere uker med kvalmende overdrevet dekning av Norges potensielle seier i verdens kjedeligste konkurranse av noe som helst slag, så må det bety at jeg ville se avrevne barnelemmer i stedet. Det kan ikke være det at Verdens Gang er en utrolig dårlige til å rapportere verdens gang som er problemet.

Endret av Spissborgeren
Lenke til kommentar

Dere har helt rett. Det er absolutt viktig for oss å vite at en nordmann vant en eller europeisk pop-konkuranse.

Så kan vi glemme reelle saker.

Rybak fortjener alle de 15 (av 30 min) på nyhetssendingene han har jo tross alt tjent seg rik på dårlig musikk og gjort sånn at vi er nødt til å bruke 100 mill av skattepengene våre på å holde en TEIT finale.

Unskyld meg, men massesuggesjon og hysteri kler ikke NRK.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva trådstarter klager over. Vil du virkelig ha flere nyheter og artikler om Afrika? Jeg tror at de fleste er lei av alt styret om fattigdom og krig, så jeg ser virkelig ikke problemet med å ha litt gladnyheter i blant. At 13 personer i Somalia dør, er rett og slett ikke interessant.

Men det at det står at Norge har vunnet 16 ganger på en side på samme dag er meget intressant? eller hva moren og x'en hannes synes?

Da skal det ikke mye til for å få deg intressert i noe.

Lenke til kommentar

Nei, men nyheter som dette engasjerer folk. Når noe stort skjer, får det mediadekning. Blir New-York rammet av terrorangrep i morgen, så kommer det til å bli over 15 artikler om det, fordi det rett og slett er slik nyhetene fungerer.

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
Han er den norske kandidaten så da regnes det som Norge har vunnet. akkurat som når landslaget vinner fotball EM så er det jo Norge som vvinner representert av landslaget.

Jovisst.

Jeg får likevel enkelte spredte uttrykk for nasjonal selvgodhet litt opp i halsen.

Utvilsomt litt for mye dekning av MGP i norske medier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...