Nickless Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja, topic sier det meste. Dette er nok noe som kommer til å fylle vær enkelt side i avisene framover, andre nyheter får kanskje en liten spalte på siste siden i avisene. Norge vant MGP, det er greit, det er flott og vi har nå fått det med oss. Men har det da blitt slutt på krig, sult, fattigdom, drap, tyveri osv av den grunn? Man skulle nesten tro det, på db.no står det masse om MGP: 1. Alexander kjempet mot tårene foran verdenspressen. 2. Gudene må vite hva jeg har sagt (Seerstorm etter Melodi Grand Prix). 3. En dag vi vil huske resten av livet (moren). 4. Stem på gullgutten! (For her er han nemlig nummer 3). 5. Kan noen vennligst stikke ham i øyet med fiolinbuen? (he Guardian liker ikke Alexander Rybak). 6. Hylles over hele verden (Svenskene jubler og Russlands statskanal melder at en ny, russisk helt er født). 7. Stordalen og gjester feiret Alexander den store (Champagnen fløt over da Rybak halte i land seieren). 8. Ekskjæresten gratulerer Alexander (- Dette var kjempeflott, sier hun). 9. Du bare elsker ham (Stoltenberg og Giske gratulerer Alexander). 9 artikler for EN sak, come on! sier nå jeg. Man kan lett skrive om dette i 2-3 artikler. Men det er jo flott, verden har visst ikke så store problemer som jeg trodde da Oisann, fant en artikkel lenger ned på siden: Osloruss har fått smittsom hjerne- hinne- betennelse Så dette er ikke så farlig, dette trenger vi ikke skrive så mye om?! Jeg for min del synes det er tull å skrive SÅ mye om en sånn ting! hva syns dere? Og for dere som nå tenker: du er bare missunnelig på suksessen til Alexander. For å svare lett på det: Vel, gir meg f i suksessen! Takk for meg Lenke til kommentar
f00b Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Enig, det er irriterende! Men det er visstnok det som genererer flest besøkende til artiklene, og det er slike ting de kommersielle avisene (VG/DB) er kjent for. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Han vant for fedrelandet. det er stort. kan sammenlignes med at norge vinner fotball EM! Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Som nevnt synes jeg det er bra, men det blir for mye av en sak for min del. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Så at f.eks 2 og 3 oppslaget på db.no er "Tusen opprørere drept i Pakistan" og "Tamiltigrene legger ned våpnene" overså du bare? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Så at f.eks 2 og 3 oppslaget på db.no er "Tusen opprørere drept i Pakistan" og "Tamiltigrene legger ned våpnene" overså du bare? Nei? men hvor mye oppmerksomhet har de to sakene fått? en artikel hver? ja, ser nok sånn ut. Her snakker vi faktisk om folk som har blitt drept, men det er jo ikke så farlig. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 På VG fant jeg 16 oppslag om Aleksander Rybak. 1 om Tamiltigrene legger ned våpnene Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 På VG fant jeg 16 oppslag om Aleksander Rybak. 1 om Tamiltigrene legger ned våpnene My point exactly! Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Nei? men hvor mye oppmerksomhet har de to sakene fått? en artikel hver? ja, ser nok sånn ut. Her snakker vi faktisk om folk som har blitt drept, men det er jo ikke så farlig. - Tamiltigrene legger ned våpnene - Tamiltigrene er beseiret - Tidsspørsmål før Tigrene er knust - Varsler sluttoffensiv på Sri Lanka - Sri Lankas regjering nekter å legge ned våpnene - Minst 45 sivile drept i bombeangrep på sykehus - Bistandsansatte holdes fanget mot sin vilje på Sri Lanka - 257 drept i granatangrep på Sri Lanka - Sri Lankas regjeringshær rykker fram - Tamilske demonstranter spilte døde på Karl Johan - Verden må gripe inn - Nytt stort angrep mot LTTE på Sri Lanka - Utspill om våpenhvile er en vits - Tigrene legger ned våpnene - Ingen ende på lidelsene på Sri Lanka - USA ber om umiddelbar våpenhvile på Sri Lanka - FN: 6500 døde på Sri Lanka - FN krever at Tamiltigrene overgir seg - En katastrofe med enorme sivile tap - Uakseptabelt at hundrevis blir drept - Her skulle de være trygge - Vi vil bruke krigsmakt. Det er det beste - Frykter blodbad på Sri Lanka i dag - Hevder Sri Lanka har drept 1000 sivile - Tusenvis flykter fra tamilskkontrollert område - 3000 tamiler i bråkete men lovlig Oslo-demo - Hard FN-kritikk av LTTE - Tamiltigrene ber om våpenhvile - Ikke rom for fredsmekling - Innfører to dagers våpenhvile på Sri Lanka - «Norge støtter folkemord» - Store tamildemonstrasjoner over hele verden - Minst 60 sivile drept i sikkerhetssone på Sri Lanka - Tamilene avslutter sultestreiken osv osv.. Avisene skriver faktisk mye om alt annet som skjer i verden, men kjendisnytt og lokale hendelser får mer oppmerksomhet fordi det er det folk interesserer seg for. Så skyld på leserene - ikke avisene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Nå finnes det også andre aviser en VG. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Bare for å nevne det så er det der skrevet over lengre tid, det vi snakker om nå er det som har blitt postet iløpet av EN dag. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Poenget er at avisene skriver om hva som opptar majoriteten av folket, fra dag til dag. Da blir det dessverre mye fjas. Over hundre barn dør av sult og mangel på medisiner hver time i Afrika. Avisene er ikke fulle av dette, av den grunn. Et mulig feil fokus, men likevel et faktum. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Bare for å nevne det så er det der skrevet over lengre tid, det vi snakker om nå er det som har blitt postet iløpet av EN dag. Ja men det forandrer ikke det faktumet at avisene skriver om disse sakene. Som jeg sa, skyld på leserene og ikke avisene. De bare gir folket det de vil ha. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Sendes finalen og avstemning i reprise snart? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du kan se den når du vil på NRK Web-TV. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 meir katastrofer, flere katastrofenyheter. vil vi ha det? eller vil vi vite når en kjendis slipper en fjert. velg med måte. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Den nye mediekulturen har bekreftet at mennesket er mer interessert av underholdning enn informasjon. Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Han vant for fedrelandet. det er stort. kan sammenlignes med at norge vinner fotball EM! Han er faktisk ikke helt norsk da. Ikke ble han født her i landet heller Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ærlig talt: Jeg vet knapt hvem denne guttungen er, og har ikke engang hørt vinnerlåta. Hvorfor skulle jeg bry meg? Allt dette MGP greiene er bare unødvendig ''fluff'' fra MSM, for å skjule at det foregår ting av mer viktig karakter i verden. Jeg mener saker som: *Israel er VIRKELIG på hugget etter å angripe Iran igjen. *FN foreslår å omdøpe mange av de globale underorganisasjonene, som IMF og WHO til ''departementer'', akkurat som om FN er våre myndigheter liksom. *At Obama bare er en fortsettelse av Bush. * At svineinflunsaen egentlig er et kjemisk våpen. *Osv. osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå