Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romeo og Julie helvete! Hva kan jeg gjøre? Hjelp!

Gjest søvnløs gutt

Anbefalte innlegg

Opplevd det samme, men endte med at vi bare forble venner... I dag er vi bestevenner.

Jeg er 16, hun 15.

Men i denne sammenhengen var det religion som skilte oss (hun var jehovas vitne), og foreldrene var ikke frekke mot meg. Men så vet jeg ikke om de visste om at vi holdt på heller, selv om de busta oss noen ganger (f.eks. gjemte seg i buskene og spionerte).

Hadde vi fortsatt, og virkelig blitt tatt for det, risikerte hun 2 måneders husarrest. Hadde vi fortsatt etter det også, kunne hun bli ekskludert og forvist.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_T.S_*
Æsj, dette hørtes ut som en lei situasjon. Kjæresten din er myndig, så foreldrene hennes burde virkelig ikke holde på som de gjør. Minner litt om den gangen jeg fortalte om mitt valg om yrkesrettet VGS, og tanter og gammeltanter begynte å whine om "HVA!?!? Skal han ikke bli noe annet enn en simpel arbeider!?" til foreldrene mine, selv om det blir en litt annen setting igjen. Slekta mi tror de er overklasseborgere, en hel masse pedagoger og akademikere som faktisk lærer mer av meg og mine kunnskaper enn omvendt.

Anyway: Jeg ville nok spurt om å få komme på besøk og få prata ordentlig med foreldrene. Det er en type prat jeg føler bør innvolvere alle parter. Jeg ville hatt med henne, så hun også kan fortelle hva hun føler og at det da ikke bare blir mine ord.

Til slutt, hadde dette vært mine foreldre: jeg ville valgt dama fremfor familie i et slikt tilfelle. I mitt tilfelle er jeg helt sikker på at det ville vært "their loss", utifra hvem jeg er og kjæresten min i dag.

Lykke til! Håper det ordner seg for dere!

Jeg tok en utblåsning med dama tidligere i dag, og brukte mange av argumentene dere har kommet med her.

Jeg påpekte at jeg ville treffe dem. Var kanskje litt hard? men men.

Vi skal treffes til torsdag, da får jeg svar om hun vil gå inn for det, noe jeg tror hun kommer til å gjøre nå :)

Sa akkurat det med at vi burde være alle 4 og prate ordentlig ut om det hele osv.

Håper virkelig hun går med på det, selv om det nok blir noen sure miner i huset der de første dagene :ermm:

Skulle hun ikke tørre, så slår jeg på tråden der og da, foran fjeset hennes. og avtaler tid for meg selv, om de tillater?

The things comes to a end, I hope it is a happy ending!

Lenke til kommentar

Lykke til! Bare hold maska samme faen hva de skulle finne på å si. Forhold deg seriøs, og vis deg som voksen og moden, så er jeg sikker på at de aksepterer deg. Men fy faen, du kommer ikke bort fra at svigerforeldre er en stor del av samlivet med en dame...

Lenke til kommentar

Svigers er som regel en stor del av livet med ei dame som Evju sier. Og slike forhold kan være litt ampre, spesielt i starten hvis foreldrene tror du er førstemann til å "skitne til" deres uskyldige datter. Spesielt faren vil ha noen problemer med slikt.

MEN det flotte er at dette som regel endrer seg så fort de blir skikkelig kjent med deg, og det er jo akkurat det de ikke har fått muligheten til her.

Hvis du får pratet skikkelig med de, og latt de få møte deg, og vist at du faktisk er en real kar, kommer de nok til å innse at du ikke er så fæl som de tror, og at datteren dems faktisk har det ganske bra med deg.

Ting kan endre seg, så selv om forholdet er litt ampert nå, så kan det godt hende du har et kjempeforhold til svigers om noen mnd. :)

Lykke til, og fortell oss hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...