Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Romeo og Julie helvete! Hva kan jeg gjøre? Hjelp!

Gjest søvnløs gutt

Anbefalte innlegg

Gjest søvnløs gutt

Hei!

Først problemstillinga: Foreldra til dama HATER meg, men har aldri møtt meg? :dontgetit:

Jeg er en gutt på 20 som før jul møtte ei jente som også er 20. Jeg som er av den beskjedene, stille og sjenerte typen overrasket henne virkelig med å be henne med ut. Hvertfall kjemien og alt det der satt som et skudd allerede etter første date! Det gikk noen uker og vi ble sammen, men etter to måneder slo hun opp. Jeg visste egentlig ikke hvorfor da, så jeg kjørte på fremdeles og fikk henne tilbake(mistenkelig lett). Selv trodde jeg det var fordi jeg ikke hadde tatt intiativ til sex, var jomfru og litt redd da :ermm:

Etter dette har vi bare blitt enda bedre kjent, og vi begynte blandt annet og ha sex, etter jeg ba henne hjem på en middag. Etter 6 måneder i lag kan man vel si at vi er blitt ordentlig avhengig av hverandre. Og vi hadde skapt et godt forhold.

Men så er det foreldra hennes! Det er de som fikk henne til å slå opp første gangen. For etter "bruddet" jugde hun til foreldra om at hun skulle andre ting når hun traff meg. Helt til får noen uker siden når hun ikke klarte å lyve lenger og innrømmet å ha treffet meg i flere måneder. Da snappa det for mora, hun lagde et helvete for henne! Det er da jeg fikk vite det, fordi dama kom grinene til meg og fortalte meg alt.

Jeg spurte hva de hadde imot meg? Det som først hadde vært "plagsomt" var at jeg kom fra "feil" sted av byen! Og mamma og pappa ikke hadde en formue??? Er det mulig tenker jeg...

En annen ting som de hadde eksplodert på var at jeg hadde kommet til henne en kveld jeg var på byen med noen venner, dette var jo bare for å hilse på henne. Aldri hadde jeg tort å prøve meg på sex i en slik setting da! Men det virker ikke som de tror det, og de mener jeg utnytter henne?

Det hele er jo så tåpelig at jeg ikke finner ord.

Men pga dette har dama hatt flere tenkedager, hun har blandt annet gjort det slutt forså å komme angrende og gråtene tilbake etterpå. Dette tærer noe jævlig på oss begge skal jeg si dere. Og for en uke siden fikk hun et ultimatum, det var meg eller familien :cry: Da gjorde hun det "virkelig" slutt under en samtale jeg hadde med henne, men dagen etter kom hun igjen. Så nå er vi enige om å treffes sjeldnere for å lure foreldra! Dette er helt jævlig for meg egentlig. Ettersom hun sliter med foreldra, er det jeg som aldri vet hvor jeg har henne? Får fnatt når hun ikke svarer på sms for eks. Kan det være tenkepause tror jeg da? Så sove gjør jeg lite om dagene :(

Jeg sier til henne at jeg for svarte må møte foreldra hennes, de må se hvem jeg er. For jeg er virkelig "englebarn" om man kan kalle det det. Så skjønner ikke at de kan ha noe mot meg! Vil bare konfrontere de jeg altså.

Har dere noen forslag? Vært borte i noe liknende?

Damen kan ikke snakke med foreldra, hun orker ikke å krangle med de mer.

sorry for langt og rotete innlegg og evnt. skrivefeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er 20, ho er 20. . Foreldra har vitterlig ingenting å gjere med kven ho er ilag med. Ho og du bør få litt ryggrad og sette dokke ned å prate med foreldra. Å gjømme å lyge for foreldre funker dårlig.

Drit i det eller prat med foreldra henna.

Ikkje ver needy og whiny type som maser vertfall. Ho kommer til eit punkt der ho gjer ein av to ting, dumper deg eller overbevise foreldra om at du er en fin fyr.

Vere ilag heime hos dei er en fin måte å vite korleis du er. Da er jenta deira i eit trygt miljø og da slapper foreldra meir av og er meir mottakelige for nye mennesker.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Ta en tur til foreldrene hennes, kanskje på eget initativ. Hvor bare du, og foreldrene hennes snakker, og de kan få vite hvem du er. Om du virkelig er en person slik du beskriver deg selv som, så kanskje de får en liten tankevekker, og ting blir bra.

Hvis ikke det går, ville jeg bare kjørt på forde. Dere er jo begge myndige.

Lenke til kommentar

Jeg må støtte forslaget om at du inviterer deg selv, eller inviterer foreldrene til en kopp kaffe og litt snakking. La de få møte deg, og se hvem du virkelig er. Fortell dem hvor mye dattera dems betyr for deg, og vis dem hvor mye du vil gå igjennom for å beholde henne.

Hvis de fortsatt er sånn etter du har snakket med dem, er de virkelig svigers fra hel***te.. :|

Lykke til

Lenke til kommentar

Dere er 20 år! Voksne, selvstendige mennesker.

Og er foreldrene med nesa så høyt i sky, så hadde jeg ikke følt noen plikt/samvittighet overfor dem, ta med deg dattera deres og "røm", be henne flytte inn til deg, eller hva dere enn finner ut.

Ihvertfall, jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ikke ta hensyn til slike mennesker.

Samtidig er det diplomatiske å gjøre, å ta en prat med dem. Se om de virkelig er så ignorante som hun skal ha det til, det kan jo hende hun overreagerer litt.

De aller aller fleste mennesker besitter jo et snev av fornuft, og et snev av fornuft skal være nok til å forstå at formue ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Hadde det vært meg hadde jeg vært med henne hjem en dag og faktisk snakket med foreldrene om hva som var problemet demmes! De kan heller si det til meg enn til henne. Uansett hva de hadde svart hadde seff ikke hjulpet, opp til deres egen datter hva hun vil, dere er tråssalt 20. Dessverre for dem er det ikke sånn at man kan gifte bort datteren sin mot hennes egen vilje i Norge (takk gud for det). :new_woot:

Lenke til kommentar

For noen drittsekker av noen foreldre. Slik jeg ser det, så har du to alternativer. Enten får du/du og dama en god og lang prat med foreldrene hennes. Legge alt på bordet. Eller, så må du få henne til å drite i de. Det er kanskje ikke den mest gunstige løsningen, men må man så må man. Familie er nå en gang familie, men om de er noen drittsekker så synes jeg ikke det skal være nødvendig å ha en fin og hyggelig tone med de, kun fordi de er familie.

Dere har tydeligvis funnet tonen, og det er sinnsykt trist at ikke de trangsynte, storforlangende foreldrene hennes ikke kan se det. Se på formuen til dine foreldre? Hvem i all verden gjør det? Kanskje kjekt å titte litt på skattelistene på gøy, men å bruke det som et argument mtp din sønn/datters kjæreste er jo helt bak mål.

Jeg tror du må snakke med foreldrene. Om de steiler helt og ikke vil ha noe med deg å gjøre, da synes jeg virkelig du og din kjære skal distansere deg litt fra foreldrene hennes

Lenke til kommentar

Hadde det vært meg så hadde jeg bare gitt faen i foreldra, uansett om jeg var jenta eller deg. Det er ikke mitt problem at de ikke har lyst til å bli kjent med sin datters kjæreste, og jeg hadde ikke orket å kaste bort en kalori av min energi på å vinne deres hjerter om de bare skal slenge dritt om meg.

Lenke til kommentar

De foreldrene hennes høres ut som noen ekle falske mennesker... sånne mennesker gidder jeg personlig ikke ha noen kontakt med, selv om de hadde vært mine egne foreldre...

Men det beste er vel som flere her sier,

Prøve å møte dem personlig, å få snakka med dem, å få dem til å akseptere deg.

Eller hvis ikke det går, så rett og slett drit i hva foreldrene hennes syns, dere er jo 20 år, å burde vel strengt tatt ikke være avhengig av at foreldrene hennes liker deg.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hvor mye makt foreldre har over en, selv om man er over 20. Jeg tipper denne jenta er ei jente uten fast inntekt, som bor hjemme hos foreldrene sine og fortsatt bruker pappas gullkort. Når man mottar slike goder så har foreldre, overraskende mye de skulle ha sagt, da slike goder lett kan inndras.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*

Hei igjen, takk for god respons.

Tror det blir det mange av dere foreslår her, og bare snakke sammen med dem. Er jo det jeg selv har villet lenge...

Men det blir uten samtykke fra dama :ermm: . For hun virker jo bare redd de. Så jeg vurderer å møte opp en dag dama jobber, så hun ikke er der. Men er nervøs jeg kanskje bare får døra i tryne. Men må forsøke.

Lenke til kommentar

herregud at ett sånnet problem finnes i disse nyere dager er jo helt absurd!

vi lever i ett samfunn hvor vi bør respektere og akseptere hverandre. Jeg synes synd på deg at du har havnet i ett slikt tåpelig problem.

Stå på, håper på at du og dama greier dere, enten om du får foreldrene til å akseptere deg eller om dama må ditche dem...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*
høres ut som en etnisk norsk familie av høyborgerklasse spør du meg, og heller at gutten kommer fra en normal en (/utenlandsk av noe slag, men tviler)

Er akkurat sånn det er ja.(min fam. er også etnisk norske)

Men skal ikke være sånt som er viktig i 2009 :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...