geebs Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg har nå vært ganske aktiv på forumet her i et par måneder, og da har jeg som regel argumentert for et nytt syn på ruspolitikk. Noe jeg kanskje ikke har diskutert like mye er det generelle synet vi har på rus i samfunnet og akkurat det er noe som opprører meg. Vi har det inntrykket av at rus er en slik uting, hvorfor det? Tjener ikke rus sine formål? Tror man at mennesker kunne produsert og produsert uten rus i helgene eller ved festanledninger? Rusmidler er ikke bare et verktøy for den avanserte og normfylte sosialiseringsprosessen vi har, men det tjener tydeligvis også sine terapautiske formål hos veldig mange mennesker. Hvorfor har vi ikke da en åpen dialog og en seriøs, rasjonell problemløsning ovenfor hvordan vi kan faktisk løse rusproblemer og rusbehov på en mest skånsom og trygg måte, både for rusbrukerne og de rundt de. Er virkelig alkohol det beste alternativet vi har? Er den eneste grunnen til at dette aldri blir tatt opp av poltikere at det fører til politisk selvmord? Hvis så, hva er grunnen til at vi hører så veldig lite om det i medier? Mangel på interesse og høyt profilerte fagfolk i media? Veldig mange spørsmål i en topic, men dette er alle viktige spørsmål som jeg mener bør bli besvart. Ikke nødvendigvis punktvis, men setter gjerne pris på folks meninger i "fristil" og andre svar på noen av de mer spesifikke spørsmålene som ble stilt. Mvh, EloX. Lenke til kommentar
-FrittMenneske Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du har et godt poeng her. Er helt enig i at vi er redde for å ha en åpen dialog om rus i det norske samfunnet. Probleemt er vel det at politikere ønsker å snakke minst mulig om narkotika fordi de ikke vil identifisere seg med dette stoffet. Ethvert parti som ønsker å legalisere narkotika, vil tape mange stemmer på dette. Slik er også tillfelle i USA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå