Gjest sammesituasjon Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Var i samme situasjon som deg, bare at hun var med en god kompis i tillegg. Kan ikke fortelle hele historien her, men jeg var så utrolig langt nede, der jeg lå og sippa dag etter dag i 2-3 uker. Plutselig en dag gikk det opp for meg hvor dumt dette er. Dette er bare ei jente du har fått et "dypere" forhold til enn med andre jenter, hu er ikke _så_ spesiell. Da slutta jeg å være lei meg, og ble imponerende istedet, sann historie. Å gi vennene dine et ultimatum er ganske egoistisk og rart, og jeg vil tro folk vil snakke bak ryggen din om det, så vil fraråde deg dette, og heller til å manne opp og forandre tankegangen din, hun er ikke den eneste "spesielle" jenta her i verden! Si ja til alt, ta intitativ til å finne på noe med andre så ofte som mulig, gå inn for å ha det gøy, få bygd opp selvtilliten din og rot rundt, få større omgangskrets. Ja, du vil tenke på hu titt og ofte, spesielt når dere er i samma gjeng, men disse tankene påvirker deg faktisk bare så mye du lar dem påvirke deg. Du kan seriøst ikke la hu ha så stor makt over deg, det har hun virkelig ikke fortjent... begynn med pua ellerno, seriøst, du har en kjip tankegang. Bare slutt å tenk på at hu er den eneste ene, for det er hun virkelig ikke. og beveg deg videre Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Var i samme situasjon som deg, bare at hun var med en god kompis i tillegg. Kan ikke fortelle hele historien her, men jeg var så utrolig langt nede, der jeg lå og sippa dag etter dag i 2-3 uker. Plutselig en dag gikk det opp for meg hvor dumt dette er. Dette er bare ei jente du har fått et "dypere" forhold til enn med andre jenter, hu er ikke _så_ spesiell. Da slutta jeg å være lei meg, og ble imponerende istedet, sann historie. Å gi vennene dine et ultimatum er ganske egoistisk og rart, og jeg vil tro folk vil snakke bak ryggen din om det, så vil fraråde deg dette, og heller til å manne opp og forandre tankegangen din, hun er ikke den eneste "spesielle" jenta her i verden! Si ja til alt, ta intitativ til å finne på noe med andre så ofte som mulig, gå inn for å ha det gøy, få bygd opp selvtilliten din og rot rundt, få større omgangskrets. Ja, du vil tenke på hu titt og ofte, spesielt når dere er i samma gjeng, men disse tankene påvirker deg faktisk bare så mye du lar dem påvirke deg. Du kan seriøst ikke la hu ha så stor makt over deg, det har hun virkelig ikke fortjent... begynn med pua ellerno, seriøst, du har en kjip tankegang. Bare slutt å tenk på at hu er den eneste ene, for det er hun virkelig ikke. og beveg deg videre Enig i mye av det du sier. Dette med ultimatum var mer der og da, pga. jeg var så forbanna. Skjønner at jeg ikke kan stille dem det. Har prøvd i 5 år og endre tankegangen min, og det nærmeste jeg har kommet er tiden hvor vi ikke var så nærme hverandre, mao vgs. Uannsett hvor mye jeg skulle ønske at jeg kunne sett på henne holde på med en annen gutt, uten å bry meg, så makter jeg det ikke desverre. Sitter her å tenker på hvordan jeg skal forholde meg til henne i dagene fremover. Skal jeg være sur/sint? Hun brøt jo faktisk ordet hennes på at om jeg skal kunne forholde meg til henne, så måtte hun ta hensyn. Det nærmeste hun viste hensyn på lørdag, var å flytte seg til andre rom så det ble mindre sjanse for at jeg skulle se dem. På en annen side så løy hun til både meg og kompissene mine om at de bare trengte å snakke. Om man bare trenger å snakke, så ligger man ikke oppå hverandre med nesetippen annsikt mot annsikt og flørter mens man gjør det... Kjenner jeg blir bra forbanna, men vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Er jo slitsomt å være sur, iallefall i kombinasjon med å være nedfor. Men synes ikke jeg kan bare la slikt gå... Hva synes du/dere? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Si til henne at enten så skjerper hun seg eller så får hun dra til helvete. Tenk på deg selv, det er det viktigste akkurat nå! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Si til henne at enten så skjerper hun seg eller så får hun dra til helvete. Tenk på deg selv, det er det viktigste akkurat nå! Takk Er så usikker på meg selv nå hva som er riktig eller galt. Alt er bare rot i hodet mitt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Og det jeg sier er det rikitge, trust me! Hun tenker jo ikke på dine følelser i det hele tatt, mens du virker som om du tar mye hensyn til hennes. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Da slutta jeg å være lei meg, og ble imponerende istedet, sann historie. I stopped being sad, and got awesome instead. True story Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Og det jeg sier er det rikitge, trust me! Hun tenker jo ikke på dine følelser i det hele tatt, mens du virker som om du tar mye hensyn til hennes.Støttes, hør på Hans-o! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg husker jeg skrev før at jeg kun ville ha henne, og ikke var interessert i noe vennskap. Har innsett at dette er feil. Når jeg sa at vi var through på lørdag, så fikk jeg faktisk en sterk følelse av å miste enn venn, opp i alt det andre. Den følelsen ble så overveldende at jeg tidlig om morgenen sa dette, samt at jeg trenger tid. Både til å tenke og lege. Alt dette kom litt overaskende på meg faktisk. Det vel egentlig ikke noe positivt for meg nå, det å ha sterke følelser for en venn man er samtidig veldig glad i. Forhåpentligvis vil jeg en dag kun ha vennskaplige følelser. Hvordan blir veien dit? Fikk denne meldingen i dag som ga meg litt forståelse for henne i all min frustrasjon og fortvilelse: "Jeg reiser på torsdag og blir borte *...tidsperiode...*. Det gir deg tid og rom til å tenke. Sjalusien din tar overhånd, og jeg vet hvordan det er. Da blir man styrt av sinne og negative tanker mot den personen man føler seg såret av, selvom man ikke har grunn til det. Sjalusi er ikke ekte kjærlighet. Ekte kjærlighet er hvis man ønsker den personen det aller beste selvom det innebærer at man ikke får som man vil. Jeg kan ikke bli bundet av regler med deg, men jeg kan prøve å vise hensyn. Det er ikke alltid at det vil funkem ettersom jeg er et menneske. Jeg kan ikke ta ansvar for din sjalusi eller din smerte fordi jeg påfører deg ikke den med vilje. Du får ha en god sommer, og fokusere på deg selv og se fremover. Håper vi kan treffes i kveld med de andre, så vi får sagt hade?" Så henne i kveld, og det var ganske hyggelig egentlig. Selv om jeg er meget langt nede, og kommer sikkert til å være en stund fremover... Noen tanker? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Jeg skjønner godt at du også føler at du mister en god venn, og kanskje du gjør det å, hvem vet? Men spør deg selv dette: Er en person som sier du er den viktigste for henne, og samtidig er så uomtenksom når det kommer til dine følelser, verdt å ha et vennskap til? På meg virker det som om hun tenker mer på seg selv enn på deg. Bruk sommerferien godt nå, finn deg noen nye venner, prøv å finn deg en dame, og glem hu her. Det er mitt råd. Mitt andre råd er, hvis du ikke vil følge råd nummer 1, er å bruke sommerferien til å komme over henne og bare bli en venn for henne. Tror sommerferien vil gjøre deg godt, få litt pause fra alt og alle. Lykke til. Jeg håper det ordner seg for deg Lenke til kommentar
NouBen Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Den meldingen var nok ikke det du hadde håpet å få som svar. Men sikkert det du fryktet hun ville skrive. Det er aldri hyggleig å få slike meldinger, men hun har "desverre" rett i det meste hun skriver. Gjør kort prosess! Da slipper du gå den lange, pinefulle veien. Det handler om å skåne seg selv. Håper at du klarer deg fint og kommer deg opp av den dype dalen. Jeg har selv hatt mye utbytte av å lese tråder her på forumet. Endret 20. juli 2009 av NouBen Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Fikk melding av henne: "Vet hvorfor do dro." Neimen gratulerer da. Hun er jo virkelig en kvass kniv. Si til henne at enten så skjerper hun seg eller så får hun dra til helvete. Tenk på deg selv, det er det viktigste akkurat nå! Selv hadde jeg bedt henne dra til helvete uten å gi henne en sjanse til men det er jo meg. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jaja, nå er det en stund siden jeg skrev i denne tråden... For å oppdatere; intet dramatisk nytt. Hun har fått kjæreste. Jeg sitter å gruer meg til bursdagsselvskapet hennes. Føler ikke særlig for å treffe typen hennes, og iallefall ikke se dem sammen en hel jævla kveld. Ikke faen om jeg klarer å holde noen tale da heller. Mistet faren min av kreft for en uke siden, og det hjelper jo ikke akkurat stort på min psykiske skjørbarhet fortiden. Jeg åpnet meg for at jeg synes det ville være vanskelig å komme, og fikk denne mld tilbake; "Jeg forstår at du har hatt mye vondt i det siste. Jeg forstår at det kjipt at jeg har fått meg kjæreste. Jeg forstår at du ikke vil ha det hos deg, selv om dette ble sykt stress for meg nå pga jeg har kjøpt inn alt. Men hva jeg absolutt ikke forstår er at du ikke vil komme. Det handler om vennskap, og være glad på mine vegne. At jeg er lykkelig. Venner vil hverandre godt. Jeg synes du skal tenke på om du vil komme. Er to uker til." Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Tenk på deg selv. Ikke dra om du vet at du ikke vil tåle å se dem sammen. Det er rådet mitt. Lenke til kommentar
Angua Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 gi faen i henne. den eneste du skal ta hensyn til her nå, er deg selv. og jeg tror nok du vet innerst inne hva du egentlig vil gjøre. så bare gjør det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 True, det siste du trenger er å tenke mer på henne. Hun tenker kun på seg selv. Lenke til kommentar
kottila Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jaja, nå er det en stund siden jeg skrev i denne tråden... For å oppdatere; intet dramatisk nytt. Hun har fått kjæreste. Jeg sitter å gruer meg til bursdagsselvskapet hennes. Føler ikke særlig for å treffe typen hennes, og iallefall ikke se dem sammen en hel jævla kveld. Ikke faen om jeg klarer å holde noen tale da heller. Mistet faren min av kreft for en uke siden, og det hjelper jo ikke akkurat stort på min psykiske skjørbarhet fortiden. Jeg åpnet meg for at jeg synes det ville være vanskelig å komme, og fikk denne mld tilbake; "Jeg forstår at du har hatt mye vondt i det siste. Jeg forstår at det kjipt at jeg har fått meg kjæreste. Jeg forstår at du ikke vil ha det hos deg, selv om dette ble sykt stress for meg nå pga jeg har kjøpt inn alt. Men hva jeg absolutt ikke forstår er at du ikke vil komme. Det handler om vennskap, og være glad på mine vegne. At jeg er lykkelig. Venner vil hverandre godt. Jeg synes du skal tenke på om du vil komme. Er to uker til." Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... Hvis faren din nettopp har dødd av kreft og hun klager på stress fordi hun har kjøpt inn noe greier og maser om at du skal være glad for at hun er lykkelig, så er det vel ikke så mye å tenke på? Eneste måten å komme seg over noe sånt som dette er avstand. Du trenger ikke lage noe poeng av det heller, er jo bare å ignorere henne og ikke vise noe interresse. Ikke noe vits å lage drama av det, det fører sjelden til noe godt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Jaja, nå er det en stund siden jeg skrev i denne tråden... For å oppdatere; intet dramatisk nytt. Hun har fått kjæreste. Jeg sitter å gruer meg til bursdagsselvskapet hennes. Føler ikke særlig for å treffe typen hennes, og iallefall ikke se dem sammen en hel jævla kveld. Ikke faen om jeg klarer å holde noen tale da heller. Mistet faren min av kreft for en uke siden, og det hjelper jo ikke akkurat stort på min psykiske skjørbarhet fortiden. Jeg åpnet meg for at jeg synes det ville være vanskelig å komme, og fikk denne mld tilbake; "Jeg forstår at du har hatt mye vondt i det siste. Jeg forstår at det kjipt at jeg har fått meg kjæreste. Jeg forstår at du ikke vil ha det hos deg, selv om dette ble sykt stress for meg nå pga jeg har kjøpt inn alt. Men hva jeg absolutt ikke forstår er at du ikke vil komme. Det handler om vennskap, og være glad på mine vegne. At jeg er lykkelig. Venner vil hverandre godt. Jeg synes du skal tenke på om du vil komme. Er to uker til." Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg... Be henne om å dra til helvete. Hadde hun vært en god venn og vennskapet deres betyr mye for hun, hadde hun vært der for deg og iallefall ikke begynt å prøve å gi deg dårlig samvittighet. Nå må du bare ta et standpunkt og si til hu at nok får være nok, hun hjelper ikke på din situasjon akkurat nå og dere bare må gå vær deres vei. Ser for meg ut som hun sitter igjen med alt det gode, mens du sitter igjen med dritten. Du har latt det gå langt nok nå, det er seriøst på tide å bryte dette opp. Endret 14. august 2009 av Hans-o Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det handler om vennskap, og være glad på mine vegne. At jeg er lykkelig. Haha, går det virkelig an å skrive noe slikt? Faren din har nettopp gått bort på grunn av kreft, og hun sier at det handler om å gjøre henne lykkelig. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Det er tydelig enstemt på hva som er riktig å gjøre for meg nå Takk. Jeg skylder henne litt, da hun har støttet meg ganske mye etter pappa døde, men jeg synes hun burde godta at jeg velger å ikke komme. Hun burde vite etter sist gang at det ville bli nødt til å bli komprimisser om vi fortsatt skulle kunne være venner. Så den delen er egentlig grei. Det som er litt vanskeligere er at bursdagen var planlagt hos meg da hun ikke har noe særlig plass til folk. Nå blir hun nødt til å finne et annet sted, og det er vel dette jeg får mest dårlig samvittighet av. Iallefall om hun blir nødt til å avlyse. Prøver å tenke; fuck it. Orker ikke ta stilling til henne. Det handler om vennskap, og være glad på mine vegne. At jeg er lykkelig. Haha, går det virkelig an å skrive noe slikt? Faren din har nettopp gått bort på grunn av kreft, og hun sier at det handler om å gjøre henne lykkelig. Enig her egentlig... Kan godt være glad på hennes vegne, men er like viktig at jeg selv er lykkelig. Og hun blir ikke mindre ulykkelig av at jeg ikke kommer/hun må avlyse enn at jeg nok en gang må oppleve smerten av å se henne med typen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå