Hudrin Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Du er en tøffel! Bli mann og slutt å behandle damer som skjøre gjenstander. Har du tatt en titt innom tråden; Forsmådde og bitre menn? Tror virkelig du kunne ha bruk for litt selvrealisering, de kan hjelpe deg der. Menn er på ingen måte bitter og forsmådde selv om vi ser på og behandler kvinner på den måten som kjønnet demmes er på, klart det fins en grense men, om du ser på oss på den måten så har du ikke skjønt mye, du er forevighet underlagt alle alphamales du skulle møte på i ditt liv, beklager og si det... og til trådstarter, prøv og ta kontroll over ditt liv, se litt på hva som kommer deg til gode og ikke hun eller andre, hva gir deg mest gevinst nå, utdanning, jobb, lønn, kariere, alt dette gjør deg mere atraktiv, og gjør livet ditt bedre og fint og leve vanskelig og se det nå det skjønner jeg så meget godt men sett deg selv i posisjon nr1, hele tida, vær kongen, la ingenting komme mellom deg og målet ditt, gjør livet ditt godt og det kommer til og bli godt. som rocky sa, det er ikke snakk om hvor mange slag du kan ta før du går i gulvet, men hvor mange ganger du kan komme deg opp igen og kjempe videre, DET er en vinner det, og til slutt står du der som seierherren, og tro meg det er mange som har vært der du er nå, men vi klarte det, vi kom oss over det og videre og vi har det så utrolig godt den dag i dag selv om det virket så uendelig mørkt når det sto på. vet noen som har gjort det på denne måten for og komme seg ut av "friendszonen" : dump henne, kutt all kontakt i 2 3 mnd, slett tlfnr hennes, ikke svar på meldinger, ikke svar på telefonangrrop, gå rett forbi uten og se på henne, ikke hilst, ikke ta øyekontakt what so ever når dere skulle tilfeldigvis møtes,helst gi ei vennine en vennskapelig klem i det tilfelle når hun skulle gå forbi, knallhardt jeg vet, men etter den tid så er man ute av den vennezonen for lengst og hun skriker og gråter sine modige krokodilletårer om og møtes, og prate med deg igjen som har bedytt mest i hennes liv overhodet (som hun nå plutselig har innsett, merkelig det der ) ..så om det ikke skulle skje, så har man allefall kommet over henne for lengst og funnet noen som virkelig setter pris på seg. så konklusjon : settt deg selv på plass nr1, ta vare på deg selv,vær selvopptatt for og ha det godt i livet og "de" vil komme ..springende... bitre, avlsåtte,underdogs (menn), og feminister vil nok ikke skjønne bære av dette uansett overhodet.. lykke til kompis!! Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 .. og til trådstarter, prøv og ta kontroll over ditt liv, se litt på hva som kommer deg til gode og ikke hun eller andre, hva gir deg mest gevinst nå, utdanning, jobb, lønn, kariere, alt dette gjør deg mere atraktiv, og gjør livet ditt bedre og fint og leve vanskelig og se det nå det skjønner jeg så meget godt men sett deg selv i posisjon nr1, hele tida, vær kongen, la ingenting komme mellom deg og målet ditt, gjør livet ditt godt og det kommer til og bli godt. som rocky sa, det er ikke snakk om hvor mange slag du kan ta før du går i gulvet, men hvor mange ganger du kan komme deg opp igen og kjempe videre, DET er en vinner det, og til slutt står du der som seierherren, og tro meg det er mange som har vært der du er nå, men vi klarte det, vi kom oss over det og videre og vi har det så utrolig godt den dag i dag selv om det virket så uendelig mørkt når det sto på. vet noen som har gjort det på denne måten for og komme seg ut av "friendszonen" : dump henne, kutt all kontakt i 2 3 mnd, slett tlfnr hennes, ikke svar på meldinger, ikke svar på telefonangrrop, gå rett forbi uten og se på henne, ikke hilst, ikke ta øyekontakt what so ever når dere skulle tilfeldigvis møtes,helst gi ei vennine en vennskapelig klem i det tilfelle når hun skulle gå forbi, knallhardt jeg vet, men etter den tid så er man ute av den vennezonen for lengst og hun skriker og gråter sine modige krokodilletårer om og møtes, og prate med deg igjen som har bedytt mest i hennes liv overhodet (som hun nå plutselig har innsett, merkelig det der ) ..så om det ikke skulle skje, så har man allefall kommet over henne for lengst og funnet noen som virkelig setter pris på seg. så konklusjon : settt deg selv på plass nr1, ta vare på deg selv,vær selvopptatt for og ha det godt i livet og "de" vil komme ..springende... bitre, avlsåtte,underdogs (menn), og feminister vil nok ikke skjønne bære av dette uansett overhodet.. lykke til kompis!! Takk for godt innlegg Vet ikke helt hvordan jeg skal kunne gjennomføre dette, da hun er en del av vennegjengen, og vi er alle sammen nesten hver kveld... Skal jeg kun være med vennnene mine når hun ikke er der? Ikke kunne være med på fester med vennene mine pga. hun er med? Jeg kan jo ikke nekte de andre å være med henne. Virkelig dilemma det her... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 (endret) Du kan jo være i samme rom som henne. Du må bare forklare at det forholdet dere har nå funker ikke for deg i det hele tatt. Enten så må dere ta det videre eller så må dere ta vennskapet ned et par nivåer. Edit: Og jeg vet det ikke er lett, sitter i nesten samme situasjon selv, bare at jeg ikke er forelsket i min venn, men... ja, gidder ikke legge ut om det, men uansett, det er ikke lett, jeg vet det. PS: Hvis du vil ha noen å snakke med, bare en du kan få ut ting "på" så kan du bare legge meg til på msn hvis det er ønskelig. Endret 21. juni 2009 av Hans-o Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du kan jo være i samme rom som henne. Du må bare forklare at det forholdet dere har nå funker ikke for deg i det hele tatt. Enten så må dere ta det videre eller så må dere ta vennskapet ned et par nivåer. Edit: Og jeg vet det ikke er lett, sitter i nesten samme situasjon selv, bare at jeg ikke er forelsket i min venn, men... ja, gidder ikke legge ut om det, men uansett, det er ikke lett, jeg vet det. Det beste hadde vært om jeg kunne gjort som Hudrin sa - kutte henne ut totalt. Men det er jo på mange måter ikke mulig om jeg ikke skulle kuttet ut hele omgangssirkelen i samme slengen... og det er jeg ikke særlig keen på. Må bare få til den forbanna turen, og høre hva hun har å si. Bursdag har hun og om en mnd, og den er planlagt hos meg, med 30+ gjester... PS: Hvis du vil ha noen å snakke med, bare en du kan få ut ting "på" så kan du bare legge meg til på msn hvis det er ønskelig. Takk for tilbudet Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Da var samtalen unnagjort... kom ikke så mye godt ut av det. Kun det jeg egentlig forventet at hun skulle si, nemlig at det eneste hun kunne gjøre var å prøve å ta hensyn, altså ikke snakke om/med, rote, kose osv. med andre gutter foran meg. Hun sa også at jeg ikke kan ditche henne pga. mine venner er også hennes venner... dermed blir det ikke mulig for meg å gjennomføre det. Skulle ønske hun ikke hadde noe vennskap med mine egne venner, så kunne jeg bare si takk og farvel... Blir i tilegg kleint å være med henne nå som hun vet om at følelsene mine er "tilbake". Utrolig nedbrytende å være fanget i en slik situasjon, hvor eneste løsningen er å kvitte seg med hele omgangssirkelen min... Jeg leter og leter etter en løsning, men finner ingen... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Da var samtalen unnagjort... kom ikke så mye godt ut av det. Kun det jeg egentlig forventet at hun skulle si, nemlig at det eneste hun kunne gjøre var å prøve å ta hensyn, altså ikke snakke om/med, rote, kose osv. med andre gutter foran meg. Hun sa også at jeg ikke kan ditche henne pga. mine venner er også hennes venner... dermed blir det ikke mulig for meg å gjennomføre det. Skulle ønske hun ikke hadde noe vennskap med mine egne venner, så kunne jeg bare si takk og farvel... Blir i tilegg kleint å være med henne nå som hun vet om at følelsene mine er "tilbake". Utrolig nedbrytende å være fanget i en slik situasjon, hvor eneste løsningen er å kvitte seg med hele omgangssirkelen min... Jeg leter og leter etter en løsning, men finner ingen... Hørtes ikke ut som hun brydde seg så mye om deg, pga den kommentaren der. Fortsett å være en bekjent av henne. Altså ikke denne nære vennen som du må trøste etc, men bare som en som er en del av gjengen men som kom inn en annen inngang, hvis du skjønner hva jeg mener. Altså burde det ikke være noe problem for deg å "ditche" henne, samtidig som du fortsetter å være i samme gjeng som henne. Du bare endrer ditt forhold til henne. Og jeg vet hvordan det der er, er i samme vennegjeng med eksen min, som jeg sleit utrolig med å komme over. Var ikke bare lett å prøve å opprettholde et vennskap til andre samtidig som jeg prøvde å holde litt avstand til henne. Men jeg klarte det ganske bra, hun er min bestevenn idag, så everythings possible, just dont give up Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Hørtes ikke ut som hun brydde seg så mye om deg, pga den kommentaren der. Fortsett å være en bekjent av henne. Altså ikke denne nære vennen som du må trøste etc, men bare som en som er en del av gjengen men som kom inn en annen inngang, hvis du skjønner hva jeg mener. Altså burde det ikke være noe problem for deg å "ditche" henne, samtidig som du fortsetter å være i samme gjeng som henne. Du bare endrer ditt forhold til henne. Og jeg vet hvordan det der er, er i samme vennegjeng med eksen min, som jeg sleit utrolig med å komme over. Var ikke bare lett å prøve å opprettholde et vennskap til andre samtidig som jeg prøvde å holde litt avstand til henne. Men jeg klarte det ganske bra, hun er min bestevenn idag, så everythings possible, just dont give up Takk for svar Får se hvordan det går nå som hun vistnok skal prøve å ta hensyn. Selv får jeg vel bare prøve å undertrykke følelsene mine og "drømmen" om henne. Til tross for hvor lite sunt det er. Føler virkelig ikke for å se henne i dag, men det skjer vel uansett med mindre jeg velger å forbli hjemme i dag. Frustrerende å bare ha to valg, hvor begge drar psyken min ned i søla... Godt å høre at du klarte det etterhvert da! Det hadde vel hjulpet å finne meg en kjæreste, men det er jeg ikke interessert å begi meg ut på nå. Iallfall ikke hvor intensjonen er å komme over henne... Lenke til kommentar
Gjest gjestulf Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Lykke til, stå på så klarer du alt. Ikke la hennes nærvær ødelegge for deg, det er dine venner også. Selvtillit er noe av det viktigste du har. Tenk på hva du er god til, se positivt på deg selv. Jeg gikk fra å være en lubben liten gutt som synes synd på seg selv til en alle ser på som positiv, kjekk og morsom. Har vært i en lignende situasjon i løpet av halvannet år, har ikke snakket noe med henne på 2 måneder. Befriende, og ikke minst deilig. SE POSITIVT PÅ DEG SELV! tenk positive tanker og husk at du er mye mer enn henne. Ikke la henne styre livet ditt Lenke til kommentar
Gjest Guest_Heffalump_* Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Jeg var i en lignende situasjon for noen år siden, rent bortsett fra at dama var sammen med bestekompisen min. Uansett, jeg var også den "viktigeste" i livet hennes. Begge to visste godt hvordan jeg følte for henne. Det førte også til krøll mellom meg og kompisen min, men det er en annen historie. Jeg gikk inn i en veldig dyp depresjon. Gikk sjeldent på skolen, gråt mye, hadde null selvtillit, spiste antideprisiva og gikk til psykolog. Og samtidig som jeg ville holde meg unna, klarte jeg ikke å legge unna følelsene og samvittigheten, og stilte opp for henne 24/7, uansett hva det gjaldt. Etterhvert gikk det opp for meg at den eneste løsningen for meg var å holde meg langt unna. Det ble selvsagt ikke tatt godt i mot at jenta det er snakk om. Jeg var jo så viktig i livet hennes, og ingen andre kunne fylle den plassen. Problemet mitt var selvsagt at jeg ville være der kompisen min var, og ikke der jeg var. Hun ble forferdelig lei seg når jeg til slutt brøt kontakten, men også sint. Den siste samtalen vi hadde var kun krangel. Kompisen min ble også forbannet først (tenke seg til å ikke kunne trøste dama fordi kompisen betyr så mye). Heldigvis hadde han forståelse for at det måtte gå som det gikk. Jeg følte selvsagt at livet aldri kom til å bli bedre, men det gikk vel omtrent et halvår før jeg møtte jenta jeg nå har vært sammen med i to år, og bor sammen. Har aldri følt meg så bra som nå Så til poenget: ingen skal fortelle deg at du bør bryte kontakten. Men jeg vil bare advare deg mot å forsvinne ned i et mørkt dypt hull på grunn av følelser du kanskje ikke klarer å begrave. Det er stygt å si det, men livet går videre - både for deg og for henne. Og kanskje trenger du ikke bryte kontakten, men ta deg en pause! Studer et annet sted, eller noe lignende. Hvis du får litt tid på deg til å tenke i fred vil du forhåpentligvis finne ut av hva som er det rette for deg. Men du må iallefall ikke ødelegge deg selv over følelser som har vært der så lenge, og er så dype. Det kan skade deg mer enn du aner.. (Beklager om jeg er vel pessimistisk her, men det er kun på grunn av egne erfaringer). Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 på tide å ta sjangsen hø? muligens? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 *snip* Takk for at du deler din erfaring! Hva skjedde med bestekompissen din etter at du brøt kontakt med henne? Tør ikke tenke tanken engang om henne sammen med bestekompissen min... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Var på fest med henne i kveld. Vi hadde avtalt at hun skulle ta hensyn. Det gjorde hun ikke, og rota med en gutt foran meg. Og dermed er vi ferdige. Gikk, og tok taxi hjem. Kompisene mine får velge meg eller henne nå... Sigh.... Lenke til kommentar
Gjest Guest_Heffalump_* Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 *snip* Takk for at du deler din erfaring! Hva skjedde med bestekompissen din etter at du brøt kontakt med henne? Tør ikke tenke tanken engang om henne sammen med bestekompissen min... Vi har ikke så mye kontakt, men det er ikke noe uoppgjort mellom oss. Hender vi møtes og preiker over en sigg Vi hadde vel rett og slett vokst fra hverandre. Var på fest med henne i kveld. Vi hadde avtalt at hun skulle ta hensyn. Det gjorde hun ikke, og rota med en gutt foran meg. Og dermed er vi ferdige. Gikk, og tok taxi hjem. Kompisene mine får velge meg eller henne nå... Sigh.... Det høres ut som om du bør holde deg unna, ihvertfall i slike festlige sammenhenger! Husker godt følelsen av å se min drømmedame sammen med noen andre...du skal være bra kald for å ikke bli nedbrutt av sånt. Sørg for å ha forklart henne situasjonen ordentlig. Hvis hun ikke skjønner greia og vil være til hjelp, er hun kanskje ikke noe å samle på uansett. Men hold deg ihvertfall unna slike festlige sammenhenger når hun er der.. De fleste venner kommer og går, men det vil uansett bli vanskelig i en stund fremover. Men uansett hva som skjer går man alltid en lysere fremtid i møte, selv om veien kan virke lang Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Vi har ikke så mye kontakt, men det er ikke noe uoppgjort mellom oss. Hender vi møtes og preiker over en sigg Vi hadde vel rett og slett vokst fra hverandre. Det høres ut som om du bør holde deg unna, ihvertfall i slike festlige sammenhenger! Husker godt følelsen av å se min drømmedame sammen med noen andre...du skal være bra kald for å ikke bli nedbrutt av sånt. Sørg for å ha forklart henne situasjonen ordentlig. Hvis hun ikke skjønner greia og vil være til hjelp, er hun kanskje ikke noe å samle på uansett. Men hold deg ihvertfall unna slike festlige sammenhenger når hun er der.. De fleste venner kommer og går, men det vil uansett bli vanskelig i en stund fremover. Men uansett hva som skjer går man alltid en lysere fremtid i møte, selv om veien kan virke lang Han ene kompisen min sa han vil alltid velge meg, så det var jo godt å høre... Er vanskelig å holde seg unna festlige sammenhenger da vi har samme omgangskrets.... Men hun skjønner vel hintet nå. Fikk melding av henne: "Vet hvorfor do dro." Lenke til kommentar
NouBen Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 (endret) Var på fest med henne i kveld. Vi hadde avtalt at hun skulle ta hensyn. Det gjorde hun ikke, og rota med en gutt foran meg. Og dermed er vi ferdige. Gikk, og tok taxi hjem. Kompisene mine får velge meg eller henne nå... Sigh.... Jeg er glad på dine vegner, at du endelig fikk fortalt henne om dine følelser. Det jeg kan garantere er at du vil få det bedre med deg selv etterhvert! Det ante meg at hun kom til å fortsette som før.. Akkurat nå i kveld har du sikkert denne "drit i henne" følelsen - det er en god følelse. I morgen når ting har roet seg oppi hodet ditt, så er du ikke like tøff lenger, men fortvil ikke; dette er en prosess som vil skje gradvis. Til slutt vil du komme helt over denne jenta. Endret 20. juli 2009 av NouBen Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Jeg er glad på dine vegner, at du endelig fikk fortalt henne om dine følelser. "Been there, done that" ganske så nylig. Det jeg kan garantere er at du vil få det bedre med deg selv etterhvert! Det ante meg at hun kom til å fortsette som før.. Akkurat nå i kveld har du sikkert denne "drit i henne" følelsen - det er en god følelse. I morgen når ting har roet seg oppi hodet ditt, så er du ikke like tøff lenger, men fortvil ikke; dette er en prosess som vil skje gradvis. Til slutt vil du komme helt over denne jenta. Er nok helt klart tøffere nå enn jeg kommer til å være i morgen... Merker det allerede nå. Har ikke grått siden faren min fikk kreft, men nå kommer det... Lenke til kommentar
MathiasT-S Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Her skal du få et tips av meg: Kick ass, man up. 5 år er helt sinnsykt mye, det er faktisk for mye. Det er helt inngrodd i deg nå. Bare smell det rett ut! du må få det overstått. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Heffalump_* Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Er nok helt klart tøffere nå enn jeg kommer til å være i morgen... Merker det allerede nå. Har ikke grått siden faren min fikk kreft, men nå kommer det... Har hatt veldig mange slike. Lei, sint og frustrert den ene dagen, og bare interessert i å møte henne dagen etter. Det er en vanvittig kamp inni deg vil jeg tro. Det tok lang tid, men til slutt ble jeg så vanvittig lei av å være så forvirret, og dritlei av å ha dårlig samvittighet ovenfor henne. Du må først og fremst tenke på deg selv. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Hun høres egentlig ut som en dritsekk mtp. på at hun løy for den som betyr mest for henne og sa hun skulle ta hensyn. Jeg hadde ikke bare blitt såret, men sint. Hun tar ikke hensyn til deg, hvorfor skal du gjøre det mot henne da? Det er ditt liv, du bestemmer. Ikke henne. Jeg ville ditchet henne. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 ...det er en vanvittig kamp inni deg vil jeg tro... Vennene mine vet ikke helt hva de skal gjøre heller, da jeg blir nødt til å stille dem et umulig ultimatum - meg eller henne. Han ene blir i tilegg veldig deppa av det han også. Har ligget å tenkt i hele natt omtrent. Og opp i alt så føler jeg en vennskaplig kjærlighet til henne også. Hun har (desverre) forandret seg fra å være en selvgod bitch på vgs, til å være en veldig jordnær person nå. Dette har jo forsterket de ikke vennskaplige følelsene også. Men er bare å tenke tilbake på alle de episodene jeg har blitt såret, så dominerer ønsket om å si takk og farvel. Ønsket jeg ikke kan gjennomføre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå