Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Håpløs kjærlighet som jeg ikke klarer lenger..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du er en tøffel! Bli mann og slutt å behandle damer som skjøre gjenstander.

Har du tatt en titt innom tråden; Forsmådde og bitre menn? Tror virkelig du kunne ha bruk for litt selvrealisering, de kan hjelpe deg der.

Noe sier meg at du ikke elser godt nok i alle tråder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Er det bare jeg som synes det er vanskelig å "dumpe" en dame til fordel for meg selv, når jeg vet hun er langt nede psykisk og er som hun sier selv avhengig av meg for å komme seg igjennom denne perioden?

Jeg kan spørre meg selv hvor reel hennes psykiske tilstand faktisk er, men når jeg sitter der som hennes psykiske søppeldunk så virker tårene hennes overbevisende ekte.. Er jeg fortsatt en tøffel?

Lenke til kommentar
Du er en tøffel! Bli mann og slutt å behandle damer som skjøre gjenstander.

Må si meg enig med Brutal_Mann. På tide å handle. Du kan ikke kaste bort ditt eget liv bare for at hun skal ha det helt perfekt i sitt. Ta tak, vær en mann, og gjør det du vet du er nødt til å gjøre!

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes det er vanskelig å "dumpe" en dame til fordel for meg selv, når jeg vet hun er langt nede psykisk og er som hun sier selv avhengig av meg for å komme seg igjennom denne perioden?

At det er vanskelig gjør deg kanskje til et "bra" menneske. Men tydeligvis ikke et lykkelig menneske. Man må ta vare på seg selv.

Du klarer ikke dette lenger, det får hun værsågod akseptere.

Lenke til kommentar

Det her er et typsik scenario. Mannen har havnet i vennefella, når han i begynnelsen ville være i potensiell kjærstebunken. Typisk. Jeg ville prøvd meg på henne, spør hun hva du gjør, si alt sammen, og si at du ikke orker mer. Jeg blir litt irritert på sånne damer som vet de har en kar rundt lillefingern, og bare kødder med følelsene hans. kvitt deg med henne, bryt all kontakt, flytt om nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Gjest

Er bare nødt til å si takk og farvel.. Er jævlig vanskelig tho :no:

Har mest lyst til å bare ta det over facebook, men får en litt sånn dårlig følelse av det. Sikkert mest "riktig" å ta det face to face, men er mulig hun slår på "sårbarhets-skoldet" da, og alt blir bare dumt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

jeg har opplevd nesten det samme som du sier her.

Det jeg gjorde var at jeg fronta ho med fakta, jeg var gal etter ho. (På en litt mer sofistikert måte da)

Ho ville ikke, brøt all kontakt med meg. Har ikke snakka med ho på over et år nå. Føler forsatt savnet. Men fy faen og deilig det er også!

Lenke til kommentar
To grunner. Den ene er at jeg vistnok er den viktigste personen i livet hennes, og hun kan ikke leve uten meg.. Dette har hun utrykket mange ganger nok til at jeg begynner å tro at hun faktisk mener det. Den andre grunnen er at hun var min første kjærlighet (forøvrig den eneste og), mitt første kyss, og min første erfaring med jenter i det hele tatt. Av disse to grunnene har jeg veldig vanskelig for å ekskludere henne fra livet mitt..

Første grunn: Bullshit. Selvfølgelig klarer hun det. Dessuten må du sette deg selv først i ditt eget liv. Du kan ikke ta avgjørelser som ødelegger for deg selv bare fordi andre vil det, selv om du bryr deg om dem.

Andre grunn: Hvorfor er dette egentlig et argument mot at du kutter henne ut? Hvordan vet du at ikke den andre kjærligheten blir bedre, eller den tredje for den saks skyld?

Så her sitter jeg 5 år senere, fortsatt like forelsket.. Holdt fest med henne i kveld, hun tok med en ny flamme, som først aviste henne til min store glede (måtte trøste henne leeeenge), men som tilslutt endte opp med henne i et hjørne resten av kvelden. Nå etterpå kjenner jeg at jeg ikke takler det. Uansett hvor mye jeg har prøvd å overbevise meg selv, og henne om at jeg gjør det. Det er rett og slett helt jævlig å være i denne situasjonen. Klarer ikke få følelser for noen andre, og kan ikke fjerne henne fra livet mitt heller. Det gjør meg rett ut suicidal..

Hva faen skal jeg gjøre?? :(

Kutt henne tvert ut over en lengre periode. Når du har vært forelsket i samme jenta i 5 år er det usannsynlig at du klarer å bare skru følelsene av når det passer, derfor må det tydeligvis mer drastiske virkemidler til verks.

Good løkkkkk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest
Kutt henne tvert ut over en lengre periode. Når du har vært forelsket i samme jenta i 5 år er det usannsynlig at du klarer å bare skru følelsene av når det passer, derfor må det tydeligvis mer drastiske virkemidler til verks.

Good løkkkkk. :)

Takk for svar :) Skal gå en tur og snakke med henne. Forklare hvordan det ikke funker for meg å leve med disse følelsene lenger, og prøve å finne en løsning sammen. Å stå ved siden av henne som kun bestevenn, å se på henne rote med andre gutter er ekstremt smertefullt... Må bare vente litt til hun ikke er så ekstremt langt nede som hun er nå.

Lenke til kommentar

Enig med Hans-o. Gjør det imens du har det ferskt i tankene. Tenker man på noe for lenge finner man fort på unskyldninger og feiger ut rett og slett. Hopp rett i det og godta det utfallet som kommer. Tid leger alle sår, det inkluderer denne typen også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Å få snakket om det face to face skulle vist vise seg å være vanskelig da ingen av oss har hatt så mye tid å sette av i det siste... å få sagt det på facebook hadde jo gått fortere, men har fortsatt lyst til å gå en tur, og snakke med henne irl.

Nå er det selvfølgelig blitt for sent, da vennegjengen skal på fylla i morgen, henne inkl. FAEN! Jeg har lyst, men blir selvfølgelig hindret av henne... Hva nå? :wallbash:

Jeg blir ekstremt nedfor bare av tanken på å se henne. Og hun kommer nesten garantert til å møte en eller annen gutt, og jeg kommer til å være totalt psykisk nedbrutt i et par uker fremover. Takket være en totalt inkompetent psykolog, så har jeg ikke mange å snakke med om det heller.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er en mulighet det. Men kan jo ikke nekte henne å være med av den grunn... :hm:

Utrolig kjipt å måtte bli hjemme pga. henne, men jeg har vel på mange måter ikke noe valg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...