Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Overfalt ute i dag- Gjøre hva?

Banankak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen folk er bare ute etter bråk, slik er det bare.

Synd de var flere enn deg, og at de ikke fikk juling.

Enten så anmelder du det, eller så lar du det bare ligge. Skal du begynne å ta hevn, blir det bare en ond sirkel, og du kan ende opp med å se ut som en kjøttkake i tryne.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Neste gang du møter ham så gå bort å snakk med han, er/blir han voldelig så lar du han slå først, deretter knuser du han med kampsporten din i selvforsvar :)

Lenke til kommentar
Neste gang du møter ham så gå bort å snakk med han, er/blir han voldelig så lar du han slå først, deretter knuser du han med kampsporten din i selvforsvar :)

IKKE-slå-først-prinsippet. Men slå som nummer to, og slå hardt...

Trådstarter: Anmeld han! Får han no kpå rullebladet sitt, er den kjipern for han. Har en kamerat som var i en slik situvasjon. Han ble slått, og brukket nesen på. Han anmeldte, ble rettsak, og han fikk 10 000 kr i erstatning + Reperasjon av nesa. Ingen som syntes han er sladrehank, men han som slo er ikke voldelig lengre.

Lenke til kommentar

Anmeld. Etter juleballet i fjor skulle jeg noen kamerater til en fyr. Veldig mange andre hørte om dette og ville også inn. Kameraten min sa at de ikke fikk komme inn, og en fyr reagerte med å slå han i ansiktet slik at han knakk nesen. Jeg var der selv. Så aldri slaget (stod folk i veien), men så det som skjedde før og etter, og slaget var ganske uprovosert. Fyren som slo var full.

Fyren som slo ble nå nylig dømt til 45 dagers ubetinget fengsel. Det kan leses i lokalavisen vår her. Det svir nok ganske hardt med en slik straff når du er 16/17 år. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Ja, en anmeldelse vil jo ikke nødvendigvis være til ditt eget beste, men for samfunnets. Kanskje du kvalifiserer for voldsoffererstatning eller noe, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer.

Du kan lese om voldsoffererstatning på sidene til kontoret for voldsoffererstatning

eller på Personskadeadvokater.no

Lenke til kommentar
Synd for ham. Kommer ikke inn i militæret, kan aldri bli politimann, brannmann, lege osv.

Ingen tårer felt.

Ja, bra at han ble dømt. Håper det var fengsel og ikke bare symbolsk (betinget).

Det med militæret er vel ikke så viktig lengere, ettersom så mange likevel får fritak.

Men hvorfor er en voldsdom i 16-17 års alderen relevant for legeutdanning egentlig?

Lenke til kommentar
Synd for ham. Kommer ikke inn i militæret, kan aldri bli politimann, brannmann, lege osv.

Ingen tårer felt.

Ja, bra at han ble dømt. Håper det var fengsel og ikke bare symbolsk (betinget).

Det med militæret er vel ikke så viktig lengere, ettersom så mange likevel får fritak.

Men hvorfor er en voldsdom i 16-17 års alderen relevant for legeutdanning egentlig?

Antageligvis fordi man må legge frem vandelsattest ved begynnelsen av studiet. Jeg trodde denne gikk mer på sedelighet, men det er mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...