Banankak1 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Hei. I dag var jeg på fest, jeg tok noen øl og koste meg med venner og hadde det gøy.(dette var en slags fest ute ved havet) Jeg snakket med noen venner, så var fyren i nærheten og begynte å yppe på noen, jeg fortalte til han at han burde roe seg ned og ikke være slik(noe som tydeligvis ikke var så smart). Da ble personen tydelig voldelig og var veldig offensiv og truet meg gjentatte ganger om bank. Jeg fortalte klart at jeg ikke på noen måte var interessert i trøbbel, og ville bare ha det gøy og komme meg unna, dette hjalp tydeligvis ikke. (i mellomtiden prøvde dama hans å få roet han ned). Jeg fant ut at jeg skulle gå og stakk for å kjøpe meg en brus med noen venner. Jeg gikk tilbake til stedet, da så personen meg, og ville "ta meg". Jeg gikk umiddelbart unna og snakket med en kamerat om det, for å høre om vi bare skulle stikke. Så kom broren hans og tok tak i meg, mens en totalt ukjent jente begynte å beskylde meg for å ha baksnakket henne osv.. Jeg sa jeg ikke var interessert i trøbbel, og skulle dra hjem, var ganske defensiv og gikk bare unna. Da fikk jeg løs broren, og gikk unna, da kjente jeg et slag rett i området med øret, klarte godt å stå, men var veldig svimmel. Sprang unna, men ble skubbet av ukjent person. Da fikk jeg et nytt slag i hodet og så fikk jeg kvelertak av fyren, men rev han løs og sprang, fikk hjelp av røde kors(blødde i øret). Etter det dro jeg rett hjem. Denne fyren har jeg aldri før sett i mitt liv, faktisk ingen av disse personene. Ble kanskje en uryddig tråd, men om noen vet hva jeg burde gjøre nå hadde det vært utrolig kjekt. Var sikkert mer som skjedde, men har ikke fått med alt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Er dette en venn av en venn-type fyr? Høres ut som om du har nok av vitner, og en eventuell anmeldelse vil føre frem, men det spørs om det er verdt det. Jeg ville snakket med de som kjente fyren. Hvis han er en voldelig person ville jeg absolutt anmeldt, men hvis han bare hadde fått i seg litt for mye og hadde en dårlig dag, er det nok mulig at du får litt kritikk fra folk som kjenner dere begge hvis du går til slike sterke skritt. Vel, dette ble et rotete svar, men sånn er nå det. Og jeg er på INGEN måte noen advokat. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Ja, er vel på en måte en venn av en venn. Jeg er rimelig sikker på at dette er en voldelig person, som ofte er i kontakt med politiet, er nok ikke første gang han slår. Angående anmeldelse, så føler jeg at jeg ikke vil nå serlig langt hvis jeg gjør det, og jeg tjener neppe noe på det, men jeg føler bare at det er utrolig urettferdig at en person skal få slå til en annen uten å måtte få konsekvenser for handlingene, dette er jo blind rett og slett blind vold... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ja, en anmeldelse vil jo ikke nødvendigvis være til ditt eget beste, men for samfunnets. Kanskje du kvalifiserer for voldsoffererstatning eller noe, jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Anmeld ham. Får du senere problemer med øret/balansenerven, eller nakken, som følge av dette, er det lettere å få erstatning hvis du har anmeldt volden. Dessuten gjør du samfunnet en tjeneste. Mulig ikke akkurat din anmeldelse når fram, men blir han anmeldt mange nok ganger, skjer det nok noe etter hvert. Lenke til kommentar
Fredrik. Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Du blir slått, også spør du på et forum hva du skal gjøre? Den var ny. Anmeld såklart, trenger ikke være noen rakettforsker for å skjønne det selv vel? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Anmeld han, uansett om han er voldelig til vanlig, eller bare hadde fått litt for mye innabords. Folk må kjenne sine begrensninger og ta konsekvensene av sine handlinger selv om de er fulle. Dersom man blir voldelig av å drikke så bør man kanskje vurdere å slutte å drikke seg drita. Det fører bare til idioti. Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Er veldig enig, han fortjener ikke å slippe unna dette så lett. Men tingen er, jeg bor i en relativt liten bygd ved en by, er ikke så veldig stort. Om jeg anmelder han vil jeg bli"han som anmeldte han" osv... Det må vel være noe annet? Eller kanskje jeg burde bare legge dette bak meg. Hadde forresten veldig lyst til å slå fyren ned, vet jeg enkelt kunne gjort det, men var redd for at mange skulle hoppe på meg... Så er det beste i slike situasjoner bare å stikke av fort som fy? Kanskje et dumt spørsmål. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Er veldig enig, han fortjener ikke å slippe unna dette så lett.Men tingen er, jeg bor i en relativt liten bygd ved en by, er ikke så veldig stort. Om jeg anmelder han vil jeg bli"han som anmeldte han" osv... Det må vel være noe annet? Eller kanskje jeg burde bare legge dette bak meg. Hadde forresten veldig lyst til å slå fyren ned, vet jeg enkelt kunne gjort det, men var redd for at mange skulle hoppe på meg... Så er det beste i slike situasjoner bare å stikke av fort som fy? Kanskje et dumt spørsmål. Skjønner ikke hva som er problemet med å bli "han som anmeldte han". Folk flest vil nok ha forståelse for det, selvfølgelig, og du bør jo signalisere til både gjerningsmannen og andre at det IKKE er greit å utøve vold mot deg (og andre), selv om man er full. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Det beste er å stikke unna. Og du skal da ikke være redd for å være "han som anmeldte ham". det er jo heller han som blir anmeldt som ender opp med å bli "han som er voldelig". Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvis du ikke anmelder ham risikerer du også at han herjer med deg neste gang. Og når det var flere fra hans side som tydeligvis var involverte, er det ikke bare én fyr som har fått i seg for mye og har en dårlig dag. Her er det en gjeng der det å yppe til bråk og "tøffe" seg er en del av normen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er veldig enig, han fortjener ikke å slippe unna dette så lett.Men tingen er, jeg bor i en relativt liten bygd ved en by, er ikke så veldig stort. Om jeg anmelder han vil jeg bli"han som anmeldte han" osv... Jeg vil tro du like gjerne blir han som "endelig tok å anmeldte den jævla tosken." Sånn hadde jeg tenkt ihvertfall. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Høres neste ut som det som skjedde med meg på lørdag. Gjorde akkurat det samme, men endte opp med sprekt leppe etter noen slag. En ting jeg har lært: Ikke prøv å stopp yppete jævler, det er nettopp en som svarer dem som dem er ute etter. Anmelder selv aldri vold som skjer på fylla, alle har vel brukt nevene unødvendig med litt alkohol innabords Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nei, det har ikke jeg. Har aldri hadd behov for det heller. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nei, det har ikke jeg. Har aldri hadd behov for det heller. Samme her. Har aldri slått noen i fylla. Hvor var vennene til trådstarter mens dette skjedde forresten, selv om det vel egentlig ikke har noe med saken å gjøre... Litt rart at du fikk hele gjengen mot deg slik. Er dette en gjeng som holder sammen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hvor var vennene til trådstarter mens dette skjedde forresten, selv om det vel egentlig ikke har noe med saken å gjøre... Som regel er det sånn at venner alltid sier "hvis det blir bråk, så backer jeg deg", men når først bråket kommer så står dem og ser på med forundret fjes Endret 18. mai 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg har heller aldri anmeldt noen, men jeg er faktisk veldig flink til å snakke ned fulle idioter. Merkelig nok pleier et tilbud om en runde alltid å gå over temmelig bra ;p Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Jeg hadde en god kamerat som holdte han unna en stund. Tenker at jeg hvis jeg skulle treffe på denne personen en gang i fremtiden, så tar jeg heller og banker han opp. Har hørt litt rundt. Og denne personen banket opp søskenbarnet(ikke bare et slag), bare for at han klappet han vennskapelig på skulderen... Mener at han også er straffedømt... Men vil det være lurt for meg å ta han hvis han skulle prøve seg på nytt? Forøvrig så er jeg veldig stor og kan kampsport, det er veldig mange som vet det og respekterer dette, men denne fyren var sørpe full og hadde aldri sett meg før... Det første slaget fikk jeg når jeg sto med ryggen mot han Endret 18. mai 2009 av Hesteburger Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Å "ta han" hvis du møter han igjen er vel ikke akkurat smart. Hvis du vil gjøre noe så er det vel best å anmelde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå