Firesky Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Jeg fikk trøbbel med min skoda octavia 2003mod 1.4 bensin, den har den siste tiden laget litt uvanlige lyder, hører dem av og til når jeg akselerer at det høres ut som den sliter litt, dette kom og gikk litt innimellom, men i dag kom den tilbake bare 10 ganger så ille, motorsymbolet i dashbordet begynte å blinke og jeg stoppa på første og beste parkering. Jeg fikk et par kamerater til å hente meg, mens de var der starta jeg den og hele kassa rista når den sveiv på tomgang. Han ene mener det er falsk luft, han andre mener det er pluggene, hva mener dere? Selv tror jeg det er pluggene. Denne første og beste parkeringen er rett utenfor døra til en bilrekvisita butikk, så hvis det er noe jeg kan fikse selv så er det ikke mer enn 2 meter for å skaffe deler =P Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Ta og bytt alle pluggene først, kan også være noe galt med ventilen på den ene sylinderen eller at stempelringene er slitte så det blir lite kompresjon på det stempelet. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 (endret) Eller at en coil har tatt kvelden om du har en til hver sylinder. En mekaniker burde jo klare å gi et kjapt og greit på svar på om det er dette. Endret 17. mai 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Takker for svar, jeg skal ringe verksted imorgen å høre =) Jeg håper det bare er pluggene elns, noe enkle greier. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg var innom verksted i dag, han karen jeg prata med trodde det kunne være pluggene, eller elektronikken bak pluggene. Jeg handla nye plugger og fikk bytta de i dag, men den var akkurat like dårlig. Jeg kjørte den ned til nærmeste skodaforhandler og skal kontakte dem imorgen, få fagfolk til å se på det. Stakkars kassa hadde det ikke godt på den lille turen Lenke til kommentar
Virion Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Autorisert forhandler vil finne feilen etter at de har koblet til diagnoseverktøyet sitt . Høres ut som tenning eller innsprøytning. Tvilsomt om det er feil med ventiler/ringer på en bil som er relativt ny. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Var nettopp å henta kassa, >Jonas< hadde rett, det var en av coilene som var gåen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå