Cat-Man Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 har KT4 Ultra FISTR HK 1x nec 1100A DVD brenner 1x Cd brenner 1x 80gb hdd operativ 1x 60gb hdd 1x 40gb hdd Hvordan kobler jeg til disse samtidig noen ideer bruker manualen er litt vag , takker for alle svar MVH Kim Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 En IDE kanal kan ta 2 enheter. De aller fleste HK har 2 IDE kanaler, altså er det plass til 4 enheter. Når du har 5 enheter så trenger du vel et PCI IDE ekspansion kort, f.eks slik. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Neida, det kortet hans har RAID tror jeg, så da kan han kople 8 enheter sammen. CDRW og DVD som master og slave på en vanlig IDE. HDD1 + HDD2 som master og slave på RAID kanal 1. HDD3 som master på RAID kanal 2 Lenke til kommentar
Cat-Man Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 det er der jeg sliter litt får ikke satt den opp i raid . Disken finnes i Promise Array management , men det er det eneste stedet den dukker opp takker for alle svar Kim Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Du "trenger" da ikke kjøre de som raid på en raid kontroller da , da vil raid kontrolleren fungere som en vanlig ide kontroller og du har fortsatt 8 enheter tilgjengelig . Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Vel Cat-Man, for å sette dem opp i RAID, så må du under installasjonen av Windows trykke F6 når det spørres etter RAID- driverne. Disse er som regel vedlagt på en diskett. Putt disketten i og trykk enter. Da lastes RAID- driverne. Etter dette er det bare å konfigurere RAID'ene dine. Husk at du sannsynligvis må inn i BIOS, og "enable" RAID der også. Lenke til kommentar
Cat-Man Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Konge : det funker ikke , windows finner ikke disken men etter som jeg forstår av Rayline TWB er det ikke mulig uten å reinstalere Windows , og det er noe som ikke blir aktuelt enda i allefall , så da står jeg vell igjen med å kjøpe et ide controller kort Eller er det noe jeg har misset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå